علائم و علل زگیل ناحیه تناسلی چیست؟

تشخیص و درمان زگیل ناحیه تناسلی

علائم و علل زگیل ناحیه تناسلی چیست؟

تشخیص و درمان زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی اغلب بر اساس ظاهر تشخیص داده می شود. گاهی اوقات ممکن است بیوپسی لازم باشد.

برای زنان، انجام منظم معاینه لگن و تست پاپ اهمیت دارد که می تواند به تشخیص تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم کمک کند.

در طی آزمایش پاپ، پزشک از دستگاهی به نام اسپکولوم برای باز نگه داشتن واژن و دیدن مسیر بین واژن و رحم (دهانه رحم) استفاده می کند. سپس از یک ابزار دسته بلند برای جمع آوری نمونه کوچکی از سلول ها از دهانه رحم استفاده می کند. سلول ها با میکروسکوپ از نظر ناهنجاری بررسی می شوند.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان زایمان و نازایی ، بهترین پزشک زنان اصفهان ، که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان و انجام کلیه خدمات پزشکی مربوط به زنان از جمله تشخیص و درمان زگیل ناحیه تناسلی  متخصص و با تجربه هستند و قادراند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند.

تست HPV

تنها چند نوع HPV تناسلی با سرطان دهانه رحم مرتبط است. نمونه ای از سلول های دهانه رحم که در طی تست پاپ گرفته شده است، می تواند برای این گونه های HPV سرطان زا مورد آزمایش قرار گیرد.

این آزمایش عموماً برای زنان ۳۰ ساله و بالاتر اختصاص دارد. برای زنان جوان تر مفید نیست زیرا برای آنها HPV معمولاً بدون درمان از بین می رود.

زایمان سزارین یا طبیعی کدام برای شما مناسب تر است؟

اگر زگیل های شما باعث ناراحتی نمی شوند، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما اگر خارش، سوزش و درد دارید، یا اگر نگران گسترش عفونت هستید، پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا با دارو یا جراحی شیوع بیماری را برطرف کنید.

با این حال، زگیل ها اغلب پس از درمان برمی گردند. هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد.

تشخیص و درمان زگیل ناحیه تناسلی

درمان‌های زگیل تناسلی که می‌توانند مستقیماً روی پوست شما اعمال شوند عبارتند از:

ایمیکیمود (Aldara، Zyclara). به نظر می رسد این کرم توانایی سیستم ایمنی شما را برای مبارزه با زگیل تناسلی تقویت می کند. تا زمانی که کرم روی پوست شما قرار دارد از تماس جنسی خودداری کنید. ممکن است کاندوم ها و دیافراگم ها را ضعیف کند و پوست همسرتان را تحریک کند.

یکی از عوارض جانبی احتمالی قرمزی پوست است. سایر عوارض جانبی ممکن است شامل تاول، بدن درد یا درد، سرفه، بثورات و خستگی باشد.

پودوفیلین و پودوفیلوکس (Condylox). پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. پزشک شما این راه حل را اعمال می کند. پودوفیلوکس حاوی همان ترکیب فعال است، اما می توانید آن را در خانه استفاده کنید.

علائم و علت عفونت واژن

هرگز از پودوفیلوکس به صورت داخلی استفاده نکنید. علاوه بر این، استفاده از این دارو در دوران بارداری توصیه نمی شود. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

تری کلرواستیک اسید این درمان شیمیایی زگیل تناسلی را می سوزاند و می تواند برای زگیل های داخلی استفاده شود. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.
Sinecatechins (Veregen). این کرم برای درمان زگیل تناسلی خارجی و زگیل در داخل یا اطراف کانال مقعد استفاده می شود. عوارض جانبی مانند قرمزی پوست، خارش یا سوزش و درد اغلب خفیف هستند.

سعی نکنید زگیل تناسلی را با داروهای رفع زگیل بدون نسخه درمان کنید. این داروها برای استفاده در ناحیه تناسلی در نظر گرفته نشده اند.

عمل جراحي

ممکن است برای برداشتن زگیل‌های بزرگتر، زگیل‌هایی که به داروها پاسخ نمی‌دهند یا اگر باردار هستید، زگیل‌هایی که کودک شما در حین زایمان در معرض آنها قرار می‌گیرد، نیاز به جراحی داشته باشید. گزینه های جراحی عبارتند از:

انجماد با نیتروژن مایع (کرایوتراپی). یخ زدن با ایجاد تاول در اطراف زگیل شما عمل می کند. همانطور که پوست شما بهبود می یابد، ضایعات از بین می روند و اجازه می دهند پوست جدید ظاهر شود. ممکن است لازم باشد درمان را تکرار کنید. عوارض جانبی اصلی شامل درد و تورم است.
الکتروکوتر. در این روش از جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود. ممکن است بعد از عمل کمی درد و تورم داشته باشید.
برداشتن جراحی. پزشک شما ممکن است از ابزارهای خاصی برای قطع زگیل استفاده کند. برای این درمان به بیهوشی موضعی یا عمومی نیاز دارید و ممکن است پس از آن درد داشته باشید.
درمان های لیزری این روش، که از یک پرتو شدید نور استفاده می‌کند، می‌تواند گران باشد و معمولاً برای زگیل‌های وسیع و سخت در نظر گرفته می‌شود. عوارض جانبی می تواند شامل زخم و درد باشد.

چه چیزی می توانم در طول عمل واژینال خود انتظار داشته باشم؟
فهرستی از موارد خود تهیه کنید:

علائم و زمان شروع آنها علائم خود را شرح دهید و توجه داشته باشید که آیا شریک جنسی شما علائم مشابهی داشته است یا خیر.
سابقه جنسی، از جمله تمام تماس های اخیر با منابع احتمالی عفونت، به ویژه اگر رابطه جنسی محافظت نشده یا رابطه جنسی با یک شریک جدید داشته اید.
اطلاعات کلیدی پزشکی، از جمله سایر شرایطی که تحت درمان هستید.
تمام داروها، ویتامین ها یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید، از جمله دوزها.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.