بهبودی لابیاپلاستی توسط بهترین پزشک لابیاپلاستی اصفهان

بهبودی لابیاپلاستی توسط بهترین پزشک لابیاپلاستی اصفهان

بهترین پزشک لابیاپلاستی اصفهان

جدول زمانی بهبودی لابیاپلاستی

۱ تا ۳ روز پس از جراحی: ممکن است در چند روز اول پس از عمل درد خفیفی را تجربه کنید. درد را می توان با داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح کنترل کرد. تورم خفیف تا متوسط ​​و کبودی ناحیه نیز کاملاً شایع است. متورم شدن یک طرف لابیا نسبت به طرف دیگر در دوره اولیه غیرمعمول نیست. استراحت بسیار مهم است. به اکثر بیماران توصیه می شود که در ۲-۳ روز اول راه رفتن را به حداقل برسانند.

۱ هفته بعد از جراحی: درد اغلب به حدی کاهش می یابد که اکثر بیماران دیگر نیازی به داروهای مسکن ندارند. با این حال، تورم و کبودی ممکن است باقی بماند. بسیاری از زنان به اندازه کافی احساس خوبی برای راه رفتن و انجام فعالیت بدنی عادی دارند. اکثر بیماران برای بازگشت به کار معاف می شوند. برخی از بیماران ممکن است با ادامه بهبودی برش هایشان متوجه خارش مداوم شوند. مهم است که ناحیه تحت درمان را خراشیده یا مالش ندهید. کمپرس سرد مفید است یا ممکن است دارویی برای شما تجویز شود.

آیا به لابیاپلاستی نیاز دارم؟

۳-۴ هفته بعد از جراحی: بخیه های قابل حل که اغلب برای بستن برش های لابیاپلاستی استفاده می شوند باید کاملا از بین بروند. بیماران اغلب برای انجام ورزش‌های فعال‌تر مجاز هستند، اما ممکن است جراح شما همچنان به شما توصیه کند که از رابطه جنسی یا استفاده از تامپون خودداری کنید.

۶ هفته بعد از جراحی: در این مرحله اکثر بیماران تقریباً ۹۰٪ بهبود می یابند. مرسوم است که بیمار در این مرحله از رابطه جنسی، انجام ورزش های شدید و استفاده از تامپون خارج شود. بیشتر تورم و کبودی باید فروکش کند تا اولین نگاهی از نتایج نهایی این عمل مشاهده شود. با این حال، نتایج نهایی لابیاپلاستی شما به مدت ۴-۶ ماه کامل نخواهد بود.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا  متخصص زنان،زایمان و نازایی در اصفهان است.

متخصص جراحی زیبایی واژن در اصفهان | بهترین لابیاپلاستی اصفهان

درد

لابیاپلاستی را می توان با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. در طول عمل، بیهوشی از احساس درد جلوگیری می کند. رایج ترین لابیاپلاستی شامل کوتاه کردن لابیا مینور است. در حالی که چندین تکنیک وجود دارد، این معمولاً با ایجاد یک برش کاملاً پنهان در هر طرف، برداشتن بافت اضافی لبی و سپس بخیه زدن مجدد ناحیه به هم انجام می شود.

لابیاپلاستی در اصفهان|چند نکته مهم و مراقبت های بعد از عمل

پس از این روش، پزشک ممکن است برای کاهش ناراحتی در چند روز اول بهبودی، داروهای ضد درد تجویز کند. همچنین ممکن است داروهای ضد التهابی برای کاهش تورم یا آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت دریافت کنید.

تورم و خارش

تورم و خارش بسیار شایع هستند زیرا برش های شما بهبود می یابد. در واقع، بسیاری از بیماران بیشتر از درد یا ناراحتی از خارش شکایت دارند. در حالی که تورم باید در ۳ تا ۵ روز اول به اوج خود برسد، خارش ممکن است تا یک هفته ادامه یابد. اگر خارش ادامه داشت، برای رد واکنش های آلرژیک به دارو و همچنین عفونت های باکتریایی یا قارچی به پزشک مراجعه کنید.

وزن گیری مناسب نوزاد و مادر در دوران بارداری

لابیاپلاستی اصفهان  را از اینجا بشناسید.

لابیاپلاستی اصفهان | بهترین دکتر نازایی در اصفهان

جای زخم

لابیاپلاستی منجر به ایجاد اسکارهای جزئی ناشی از برش های ایجاد شده در امتداد لابیا می شود. اغلب جای زخم به خوبی با بافت لابیای اطراف ترکیب می شود و در پشت چین و چروک ها و چین های طبیعی اطراف پنهان می شود.

من معمولا از بخیه های قابل حل استفاده می کنم که با بهبود برش ها خود به خود از بین می روند. این روند ممکن است تا ۴ هفته طول بکشد. ناحیه بهبود ممکن است در ابتدا سفت به نظر برسد، اما باید با گذشت زمان نرم شود.

اگر در مورد لابیاپلاستی در اصفهان سوالی دارید، یا می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر شهرزاد شعبانی نیا در  صفحه اینستاگرام  کلیک کنید.