درمان زگیل ناحیه تناسلی

علل و درمان زگیل ناحیه تناسلی چیست؟

درمان زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی (STD) است. انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود. این انواع سرطان ایجاد نمی کنند. درمان‌ها می‌توانند زگیل تناسلی را از بین ببرند، اما زمانی که به زگیل تناسلی و HPV مبتلا شدید، همیشه می‌توانید STD را به شخص دیگری بدهید. استفاده از کاندوم و انجام رابطه جنسی ایمن بسیار مهم است.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی (STD) است. این بیماری باعث ایجاد زگیل (برجستگی های کوچک یا رشد) در داخل و اطراف اندام تناسلی و راست روده می شود. انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود.

برخی از زگیل ها بسیار کوچک هستند. با این حال، معمولاً می توانید آنها را احساس یا مشاهده کنید. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است زگیل تناسلی را کندیلوم بنامند. به بیماری های مقاربتی، عفونت های مقاربتی (STI) نیز گفته می شود. شما می توانید زگیل تناسلی را به افراد دیگر بدهید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان زایمان و نازایی ، بهترین پزشک زنان اصفهان ، که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان و انجام کلیه خدمات پزشکی مربوط به زنان از جمله درمان زگیل ناحیه تناسلی متخصص و با تجربه هستند و قادراند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند.

هزینه جوانسازی واژن در اصفهان چقدر است؟

زگیل تناسلی را از کجا می گیرید؟

زگیل تناسلی می تواند موارد زیر را آلوده کند:

1. کشاله ران (ناحیه بین معده و ران).
  2. داخل و خارج مقعد.
  3. لب، دهان، زبان یا گلو.
  4. آلت تناسلی و کیسه بیضه (کیسه ای که شامل بیضه ها می شود).
  5. واژن (از جمله داخل واژن)، فرج، لب های واژن (لابیا کوچک و لابیا بزرگ) و دهانه رحم (بافتی که واژن و رحم را به هم متصل می کند).

زگیل تناسلی چقدر شایع است؟

تخمین زده می شود که سالانه حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر – بیشتر آنها در اواخر نوجوانی و بیست سالگی خود – به زگیل تناسلی مبتلا می شوند. ویروس ایجاد کننده این زگیل ها، HPV، شایع ترین STD است. تقریباً ۷۹ میلیون آمریکایی HPV دارند. انواع مختلفی از HPV وجود دارد. همه باعث ایجاد زگیل تناسلی نمی شوند.

چه کسانی ممکن است به زگیل تناسلی مبتلا شوند؟

زگیل تناسلی همه جنسیت ها را درگیر می کند. بیشتر در نوجوانان و جوانان شایع است. مردان اندکی بیشتر در معرض خطر هستند. شانس شما برای ابتلا به زگیل تناسلی افزایش می یابد اگر:

• هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده نکنید.
  • چندین شریک جنسی داشته باشید.
درمان زگیل ناحیه تناسلی

آیا زگیل تناسلی مسری است؟

بله، زگیل تناسلی و ویروسی که آنها را ایجاد می کند، هر دو بسیار مسری هستند. هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد. وقتی ویروس را گرفتید، همیشه مسری هستید. حتی اگر علائمی مانند زگیل تناسلی نداشته باشید، یا زگیل‌ها را درمان و برداشته‌اید، باز هم می‌توانید فرد دیگری را به HPV و زگیل تناسلی مبتلا کنید.

لابیاپلاستی تحت بی حسی موضعی آیا درد دارد؟

پیشنهاد مطالعه: علائم، علل و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

علت زگیل تناسلی چیست؟

انواع خاصی از HPV باعث این STD می شود. زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست در طول رابطه جنسی گسترش می یابد. یک ویروس متفاوت باعث ایجاد زگیل در دست ها و پاهای شما می شود. شما نمی توانید با لمس خود یا شخص دیگری با دست یا پایی که زگیل دارد، به زگیل تناسلی مبتلا شوید.

زگیل تناسلی از طریق:

• مقاربت، شامل مقعدی، واژینال-آلت تناسلی و واژن-واژن.
  • لمس دستگاه تناسلی (تماس پوست با پوست بدون انزال).
  • برقراری رابطه جنسی دهانی به فردی که HPV یا زگیل تناسلی دارد.
  • داشتن رابطه جنسی دهانی از فردی که HPV دارد یا زگیل تناسلی روی دهان، لب ها یا زبان دارد.

زگیل تناسلی چه مدت پس از عفونت ظاهر می شود؟

برخی از افراد در عرض چند هفته پس از عفونت دچار زگیل تناسلی می شوند. با این حال، اغلب ماه ها یا سال ها طول می کشد تا زگیل ظاهر شود. به همین دلیل، تشخیص دقیق زمانی که آلوده شده اید دشوار است.

همچنین ممکن است ویروس داشته باشید و زگیل تناسلی نداشته باشید. ممکن است ندانید که آیا زگیل در داخل مقعد دارید یا در جای دیگری از بدن. اگر علائمی نداشته باشید، ممکن است ناآگاهانه دیگران را به ویروس آلوده کنید.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل ها شبیه زائده های خشن و همرنگ پوست هستند. زگیل های تناسلی اغلب ظاهری پر از گل کلم دارند، اما برخی صاف هستند. زگیل تناسلی معمولاً دردناک نیست. گاهی اوقات باعث می شوند:

• خونریزی خفیف.
  • احساس سوزش.
  • درد و ناراحتی.
  • خارش یا سوزش ناحیه تناسلی.
  • تشخیص و آزمایشات
لابیاپلاستی یا جراحی ولو چیست؟

زگیل تناسلی چگونه تشخیص داده می شود؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند زگیل تناسلی خارجی را با مشاهده آنها تشخیص دهد. تشخیص زگیل های داخلی چالش برانگیزتر است. ممکن است این آزمایشات را دریافت کنید:

معاینه لگن: یک زن ممکن است آزمایش پاپ را به عنوان بخشی از معاینه لگن انجام دهد تا تغییرات دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی را بررسی کند. ارائه دهنده شما همچنین ممکن است کولپوسکوپی را برای بررسی و بیوپسی واژن و دهانه رحم انجام دهد.

آزمایش خون: ارائه دهنده شما ممکن است برای سایر بیماری های مقاربتی که اغلب با زگیل تناسلی مرتبط هستند آزمایش کند. این بیماری های مقاربتی شامل سوزاک، سیفلیس و کلامیدیا است.

معاینه مقعد: ارائه دهنده شما از دستگاهی به نام آنوسکوپ برای بررسی داخل مقعد برای یافتن زگیل استفاده می کند.

بیوپسی: ارائه دهنده شما ممکن است بیوپسی (بریدن و برداشتن یک قطعه کوچک به اندازه نوک یک مداد) را در صورت شک در تشخیص انجام دهد. درمان زگیل ناحیه تناسلی

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.