راه تشخیص عفونت قارچی (واژن) و درمان آن چیست؟

لابیاپلاستی اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا | drshabaninia.com

برای تشخیص عفونت قارچی ، پزشک ممکن است موارد زیر را انجام دهد:

(لابیاپلاستی اصفهان)

درباره سوابق پزشکی خود سوال بپرسید. این ممکن است شامل جمع آوری اطلاعات در مورد عفونت های واژن گذشته یا عفونت های منتقله از راه جنسی باشد.
معاینه لگن انجام دهید. پزشک شما اندام تناسلی خارجی شما را از نظر علائم عفونت معاینه می کند.

در مرحله بعد ، پزشک شما وسیله ای (اسپکولوم) را در واژن شما قرار می دهد تا دیواره های واژن را باز نگه دارد تا واژن و دهانه رحم – قسمت پایین تر و باریک رحم شما را بررسی کند. دکتر شهرزاد شعبانی نیا ، لابیاپلاستی اصفهان ، یکی از پزشکان متخصص و جراح زیبایی زنان است که با عمل های زیبایی زنان بسیاری از مراجعین رو درمان و زیبایی زنان را بهشون هدیه داده است.

آزمایش ترشحات واژن پزشک شما ممکن است نمونه ای از مایع واژن را برای آزمایش ارسال کند تا نوع قارچ ایجاد کننده عفونت قارچی را تعیین کند. شناسایی قارچ می تواند به پزشک شما در تجویز درمان موثرتر برای عفونت های مکرر قارچ کمک کند.

لابیاپلاستی اصفهان

برای علائم خفیف تا متوسط و دوره های نادر ، پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

(لابیاپلاستی اصفهان)

درمان کوتاه مدت واژینال. مصرف داروی ضد قارچ به مدت سه تا هفت روز معمولاً عفونت قارچی را برطرف می کند. داروهای ضد قارچی – که به صورت کرم ، پماد ، قرص و شیاف موجود است – شامل میکونازول (مونیستات ۳) و ترکونازول است. برخی از این داروها بدون نسخه و برخی دیگر تنها با نسخه پزشک در دسترس هستند.
داروهای خوراکی تک دوز. پزشک شما ممکن است یکبار دوز واحد فلوکونازول (دیفلوکان) را تجویز کند. اگر باردار هستید داروهای خوراکی توصیه نمی شود. برای مدیریت علائم شدیدتر ، ممکن است دو دوز واحد را با فاصله سه روز مصرف کنید.

آیا لابیاپلاستی دردناک است؟

اگر درمان علائم شما را برطرف نکرد یا اگر علائم شما در عرض دو ماه عود کرد دوباره به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر علائم شما شدید است یا عفونت های مکرر قارچی دارید ، پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

درمان طولانی مدت واژینال.

ممکن است پزشک داروی ضد قارچی را که روزانه تا دو هفته مصرف می شود ، تجویز کند و سپس هفته ای یکبار به مدت شش ماه مصرف شود.

نکته‌های طلایی برای درمان تهوع و استفراغ بارداری

داروهای خوراکی چند دوز.

پزشک شما ممکن است دو یا سه دوز داروی ضد قارچ را به صورت خوراکی به جای درمان واژینال تجویز کند. با این حال ، این درمان برای زنان باردار توصیه نمی شود.
درمان مقاوم به آزول پزشک ممکن است اسید بوریک ، کپسولی که در واژن شما قرار داده شده را توصیه کند. این دارو ممکن است در صورت مصرف خوراکی کشنده باشد و فقط برای درمان قارچ کاندیدا مقاوم به عوامل ضد قارچی معمول استفاده می شود.

هیچ درمان دارویی جایگزین برای درمان عفونت قارچی واژن اثبات نشده است. برخی از درمان های مکمل و جایگزین ممکن است در صورت ترکیب با مراقبت های پزشک تا حدی تسکین دهنده باشند.

با پزشک خود در مورد درمانهای جایگزین عفونت قارچی واژن برای شما بی خطر صحبت کنید.

لابیاپلاستی اصفهان

هر آنچه که باید در مورد لابیاپلاستی بدانید
آنچه شما می توانید انجام دهید

لیستی از علائمی که داشته اید و به مدت چه مدت تهیه کنید.
اطلاعات کلیدی ، از جمله سایر شرایط پزشکی و هرگونه دارو ، ویتامین یا مکمل هایی که مصرف می کنید را بنویسید.
از استفاده از تامپون یا دوش قبل از قرار ملاقات خودداری کنید.
لیستی از سوالاتی را که باید از پزشک خود بپرسید تهیه کنید.

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

آیا باید دارو مصرف کنم؟
آیا دستورالعمل خاصی برای مصرف دارو وجود دارد؟
آیا محصولات بدون نسخه ای وجود دارد که بیماری من را درمان کند؟
اگر علائم من بعد از درمان عود کرد ، چه کنم؟
چگونه می توان از عفونت های قارچی جلوگیری کرد؟
باید مراقب چه علائم و نشانه هایی باشم؟

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی میباشند و به شما پیشنهاد میکنیم هرگونه سوال و راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید.