زایمان طبیعی بدون درد

مزایای زایمان طبیعی بدون درد چیست؟

زایمان طبیعی بدون درد

مادر شدن آغاز یک سفر فوق العاده است. پیوند شگفت انگیزی که در طول نه ماه با فرزند متولد نشده خود به اشتراک گذاشته اید ، با رسیدن مجموعه ای از شادی به اوج خود می رسد. با این حال ، عبور از غالباً شامل یک فرآیند زایمان بسیار دردناک است. مادران باردار اغلب از زایمان طبیعی می ترسند. در حالی که قبلاً سزارین انتخابی تنها جایگزین موجود بود ، پزشکی مدرن پیشرفت های انقلابی را به ارمغان آورده است که می تواند به کاهش درد هنگام زایمان به سطح قابل قبول کمک کند. زایمان بدون درد یا “بی حسی اپیدورال” چیزی جز یک گزینه برای زایمان طبیعی نیست.

زایمان بدون درد چیست؟

زایمان بدون درد را می توان با استفاده از نوعی بی حسی ناحیه ای که باعث تسکین درد در هنگام زایمان طبیعی می شود ، بدست آورد. بیهوشی اپیدورال از طریق تزریق در قسمت پایین کمر مادر انجام می شود. اثر دارو حدود ۱۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. این گزینه مناسب برای خانم هایی با ظرفیت تحمل درد کمتر است که در غیر این صورت ترجیح می دهند سزارین را انتخاب کنند.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان زایمان و نازایی ،با مدرک بین المللی جراحی زنان ، دارای بورد تخصصی زنان که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان و انجام کلیه خدمات پزشکی مربوط به زنان از جمله زایمان طبیعی بدون درد متخصص و با تجربه هستند و قادراند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند.

انواع مختلف لابیاپلاستی چیست؟

بیهوشی اپیدورال چگونه انجام می شود؟

ممکن است از شما خواسته شود که در حالی که به شما اپیدورال داده می شود ، پشت خود را با قوس کمر بنشینید. پزشک با قرار دادن یک لوله نازک در قسمت تحتانی نخاع ، قسمت پایین کمر را سوند می کند. سوزن برداشته می شود و کاتتر در محل خود چسبانده می شود تا بیهوشی اپیدورال در حین زایمان انجام شود. اپیدورال هنگامی که شما در حال زایمان فعال هستید تجویز می شود و با بی حس کردن ناحیه لگن و هر چیزی که در زیر آن قرار دارد بیهوش می شوید. با این حال ، باید توجه داشته باشید که ۱۰۰ pain تسکین درد ندارد.

زایمان طبیعی بدون درد

پیشنهاد مطالعه: درمان میل جنسی پایین چیست؟

مزایای اپیدورال

زایمان بدون درد به زنان این امکان را می دهد که زایمان طبیعی را با مداخله بسیار اندک تجربه کنند. این امر به کاهش تعداد سزارین های انتخابی در هند کمک کرده است.
در صورتی که احساس کنند قادر به تحمل درد نیستند ، از فشار وارد شده و یا در موارد اضطراری که ممکن است نیاز به سزارین فوری داشته باشد ، به زنان این امکان داده می شود که در حین زایمان اپیدورال را انجام دهند.

با کاهش درد ، به مادر اجازه می دهد تا بر زایمان تمرکز کند. این یک کمک برای آرامش است و می تواند از خستگی و سوزش بیشتر زنان در هنگام زایمان جلوگیری کند ، در نتیجه خطر ایجاد عوارض پس از زایمان را کاهش می دهد.

شل شدن واژن

با شل کردن ماهیچه های لگن و واژن به کودک کمک می کند تا به راحتی فرود آید.
همچنین به کاهش فشار خون مادر کمک می کند ، که در غیر این صورت می تواند در حین زایمان به سطوح خطرناکی برسد.

خطرات یا عوارض جانبی اپیدورال

در حالی که اپیدورال برای مادر و نوزاد کاملاً بی خطر است ، ممکن است عوارض جانبی مانند تب ، مشکلات تنفسی ، حالت تهوع ، سرگیجه ، کمردرد و لرز را برای شما به همراه داشته باشد.

مادر جدید ممکن است به دلیل نشت اپیدورال به ستون فقرات دچار سردردهای شدید میگرنی شود.
هنگامی که از اپیدورال استفاده می شود ، زایمان ممکن است بیشتر از موارد دیگر طول بکشد.
ممکن است مادر بعد از زایمان در دفع ادرار مشکل داشته باشد. در این حالت ، ممکن است از کاتتر استفاده شود.
این باعث بی حسی کل قسمت تحتانی بدن می شود و ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید راه بروید.

زایمان دوقلویی

در موارد سرگردان ، اگر فشار خون مادر کاهش یابد ، ممکن است باعث کاهش ضربان قلب در نوزاد نیز شود. در موارد شدید ، ممکن است یک سزارین اورژانسی انجام شود.

نتیجه گیری:

چند نوع دیگر زایمان بدون درد که می توانید انتخاب کنید شامل استفاده از انتونوکس- ترکیبی از اکسید نیتروژن و اکسیژن از طریق ماسک تنفسی و زایمان در آب است. زایمان بدون درد با استفاده از اپیدورال به بسیاری از زنان کمک کرده است که یک زایمان طبیعی مثبت را تجربه کنند. شما فقط باید پس از مشورت با پزشک متخصص زنان و سنجش جوانب مثبت و منفی آن ، آن را انتخاب کنید.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.