پرولاپس قدامی

پرولاپس قدامی (سیستوسل) چیست؟

پرولاپس قدامی

تشخیص پرولاپس قدامی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

معاینه لگن ممکن است در حالت درازکش و احتمالاً در حالت ایستاده معاینه شوید. در طول معاینه، پزشک به دنبال برآمدگی بافتی در واژن می‌گردد که نشان‌دهنده افتادگی اندام لگنی است. احتمالاً از شما خواسته می شود که گویی در حین اجابت مزاج پایین بیاورید تا ببینید چقدر بر درجه افتادگی تأثیر می گذارد. برای بررسی قدرت عضلات کف لگن، از شما خواسته می شود که آنها را منقبض کنید، گویی می خواهید جریان ادرار را متوقف کنید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان زایمان و نازایی ، بهترین پزشک زنان اصفهان ، که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان و انجام کلیه خدمات پزشکی مربوط به زنان از جمله پرولاپس قدامی  متخصص و با تجربه هستند و قادراند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند.

پرولاپس قدامی (سیستوسل) چیست و چگونه است.

آزمایش مثانه و ادرار. اگر پرولاپس قابل توجهی دارید، ممکن است آزمایش شوید تا ببینید چقدر خوب و کامل مثانه شما خالی می شود. اگر به نظر می‌رسد که پس از ادرار کردن، ادرار بیشتری نسبت به حالت عادی در مثانه‌تان باقی می‌ماند، پزشک ممکن است آزمایشی را بر روی نمونه ادرار انجام دهد تا نشانه‌های عفونت مثانه را جستجو کند.

مراقبت از پرولاپس قدامی (سیستوسل)

• معاینه لگن
  • درمان مجدد
  • سه نوع پساری
  • انواع پساری کادر محاوره ای پاپ آپ را باز کنید.

درمان بستگی به این دارد که آیا علائم دارید، افتادگی قدامی شما چقدر شدید است و آیا شرایط مرتبطی مانند بی اختیاری ادرار یا بیش از یک نوع پرولاپس اندام لگنی دارید یا خیر.

موارد خفیف – آنهایی که علائم واضحی ندارند یا کم هستند – معمولاً نیازی به درمان ندارند. پزشک شما ممکن است یک رویکرد انتظار و دید، با ویزیت های گاه به گاه برای نظارت بر پرولاپس شما توصیه کند.

پرولاپس قدامی

جوانسازی واژن چقدر دوام دارد و آیا ماندگار است؟

اگر علائم پرولاپس قدامی را دارید، گزینه های درمانی خط اول عبارتند از:

تمرینات عضلات کف لگن. این تمرینات – که اغلب تمرینات کگل یا کگل نامیده می شوند – به تقویت عضلات کف لگن شما کمک می کنند، بنابراین می توانند بهتر از مثانه و سایر اندام های لگنی شما حمایت کنند. پزشک یا فیزیوتراپیست شما می‌تواند دستورالعمل‌هایی را برای نحوه انجام این تمرینات به شما بدهد و به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا آنها را به درستی انجام می‌دهید یا خیر.

زمانی که تمرینات توسط فیزیوتراپیست آموزش داده می شود و با بیوفیدبک تقویت می شود، تمرینات کگل ممکن است در تسکین علائم بسیار موفق باشد. بیوفیدبک شامل استفاده از دستگاه های نظارتی است که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که عضلات مناسب را با شدت و مدت زمان بهینه سفت می کنید. این تمرینات می توانند به بهبود علائم شما کمک کنند، اما ممکن است اندازه پرولاپس را کاهش ندهند.

یک وسیله حمایتی (پساری). پساری واژن یک حلقه پلاستیکی یا لاستیکی است که برای حمایت از مثانه در واژن شما قرار می گیرد. پساری پرولاپس واقعی را رفع یا درمان نمی کند، اما حمایت اضافی که دستگاه ارائه می دهد می تواند به تسکین علائم کمک کند. پزشک یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های دیگر شما را برای دستگاه مناسب می‌سازد و به شما نشان می‌دهد که چگونه آن را به تنهایی تمیز و مجدداً قرار دهید. بسیاری از زنان از پساری به عنوان جایگزینی موقت برای جراحی استفاده می کنند و برخی نیز زمانی که جراحی بسیار خطرناک است از آن استفاده می کنند.

4 چیزی که در طول بهبودی از جراحی لابیاپلاستی باید انتظار داشت چیست؟

زمانی که جراحی لازم است

اگر علیرغم گزینه های درمانی فوق هنوز علائم قابل توجه و ناراحت کننده ای دارید، پزشک ممکن است درمان جراحی را توصیه کند.

چگونه انجام می شود. اغلب، جراحی به صورت واژینال انجام می شود و شامل بلند کردن مثانه افتادگی به جای خود با استفاده از بخیه و برداشتن بافت اضافی واژن است. اگر بافت واژن شما بسیار نازک به نظر می رسد، پزشک شما ممکن است از نوع خاصی از پیوند بافت برای تقویت بافت های واژن و افزایش حمایت استفاده کند.

اگر افتادگی رحم دارید. برای افتادگی قدامی مرتبط با افتادگی رحم، پزشک ممکن است برداشتن رحم (هیسترکتومی) را علاوه بر ترمیم عضلات آسیب دیده کف لگن، رباط ها و سایر بافت ها توصیه کند.

اگر بی اختیاری دارید. اگر پرولاپس قدامی شما با بی اختیاری استرسی همراه باشد – نشت ادرار در حین فعالیت شدید – پزشک شما همچنین ممکن است یکی از تعدادی از روش ها را برای حمایت از مجرای ادرار (تعلیق مجرای ادرار) و کاهش علائم بی اختیاری شما توصیه کند.

اگر باردار هستید یا به باردار شدن فکر می کنید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که جراحی را تا پایان بچه دار شدن به تعویق بیندازید. تمرینات کف لگن یا پساری ممکن است در این مدت به کاهش علائم شما کمک کند. مزایای جراحی می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد، اما خطر عود وجود دارد – که ممکن است به معنای جراحی دیگری در مقطعی باشد.

آیف استایل و درمان های خانگی

تمرینات کگل تمریناتی هستند که می توانید در خانه انجام دهید تا عضلات کف لگن خود را تقویت کنید. تقویت کف لگن حمایت بهتری از اندام های لگنی شما می کند و علائم مرتبط با افتادگی قدامی را تسکین می دهد.

پرولاپس قدامی

برای انجام تمرینات کگل مراحل زیر را دنبال کنید:

عضلات کف لگن خود را منقبض کنید – ماهیچه هایی که برای توقف ادرار استفاده می کنید.
انقباض را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس به مدت پنج ثانیه استراحت کنید. (اگر این کار خیلی سخت است، با نگه داشتن دو ثانیه و استراحت برای سه ثانیه شروع کنید.)
کار کنید تا انقباض را هر بار ۱۰ ثانیه نگه دارید.
هر روز سه ست ۱۰ تکراری از تمرینات را انجام دهید.
از پزشک خود بخواهید دستورالعمل هایی در مورد نحوه صحیح انجام کگل و بازخورد در مورد اینکه آیا از عضلات مناسب استفاده می کنید یا خیر. هنگامی که روش مناسب را یاد گرفتید، تقریباً در هر زمان می توانید تمرینات کگل را با احتیاط انجام دهید، چه پشت میز خود بنشینید یا روی کاناپه استراحت کنید.

آیا زنان همیشه آنچه را که می خواهند از لابیاپلاستی به دست می آورند؟

برای کمک به جلوگیری از پیشرفت پرولاپس قدامی، می‌توانید این تغییرات سبک زندگی را نیز امتحان کنید:

درمان و پیشگیری از یبوست. غذاهای پر فیبر می توانند کمک کنند.
از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید و به درستی بلند کنید. هنگام بلند کردن، به جای کمر یا پشت از پاهای خود استفاده کنید.
سرفه را کنترل کنید. برای سرفه مزمن یا برونشیت درمان کنید و سیگار نکشید.
وزن خود را مدیریت کنید. برای تعیین وزن ایده آل خود و دریافت مشاوره در مورد استراتژی های کاهش وزن، در صورت نیاز، با پزشک خود صحبت کنید.

پرولاپس قدامی (سیستوسل) چیست و چگونه است.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.