لابیاپلاستی اصفهان | بهترین پزشک زنان اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا

چگونه تورم لابیاپلاستی را کاهش دهیم؟

کاهش تورم لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی محسوب می شود و به منظور کاهش اندازه لابیا مینور (که لب های داخلی اطراف دهانه واژن هستند) و تغییر شکل آنها طراحی شده است.
زنانی که تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار گرفته اند باید حتماً دستورالعمل های بعد از عمل را که جراح به آنها داده است، رعایت کنند. معمولاً از ما در مورد بهترین راههای کاهش تورم لابیاپلاستی سؤال میشود و در زیر بهترین راهها برای به حداقل رساندن آن را مورد بحث قرار داده ایم.

در اینجا ما نکاتی را در مورد چگونگی کمک به روند بهبودی مورد بحث قرار خواهیم داد تا شما راحت ترین لابیاپلاستی را داشته باشید.

عوارض شایع لابیاپلاستی

طیف وسیعی از عوارض جانبی سبکی وجود دارد که گاهی متوجه می شوید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص در زمینه های  لابیاپلاستی اصفهان می باشند که بهترین گزینه را در مورد عمل لابیاپلاستی ارائه می دهند.

تورم

تورم لابیا مینور، پس از لابیاپلاستی، یک عارضه متداول است که بیشتر بیماران ممکن است آن را تجربه کنند. این تورم زمانی اتفاق میافتد که بدن سلولهای التهابی را به آن ناحیه هدایت میکند تا باکتریها و سایر سموم را از اطراف برشها از بین ببرد. این به جلوگیری از عفونت در حین بهبود بافت کمک می کند.

لکه بینی

پس از عمل لابیاپلاستی، ممکن است مقداری “لکه بینی” را مشاهده کنید. این لکه بینی را نباید با خونریزی خفیف از واژن به دلیل نوسانات هورمونی اشتباه گرفت. این لکه بینی خونی است که از برش های ایجاد شده در طول عمل می آید. مقدار کمی کاملا طبیعی است، اما اگر بیش از حد یا مداوم باشد، باید فوراً با جراح خود تماس بگیرید.

همگام سازی پریود چیست؟

درد و ناراحتی

ناراحتی بعد از لابیاپلاستی با بهبودی لابیا مینور اتفاق می افتد. معمولاً این نتیجه التهاب ناحیه است و با کاهش تورم باید از بین برود. اگر ناراحتی بیش از حد یا دردناک است، تا جایی که قادر به مدیریت آن نیستید، به جراح خود اطلاع دهید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است – آنها ممکن است بتوانند به شما کمک کنند.

لابیاپلاستی اصفهان | بهترین پزشک زنان اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا

تورم لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که طول می کشد تا التهاب و تورم کاهش یابد می تواند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. تورم به طور متوسط چند روز طول می کشد، اما ممکن است چندین هفته طول بکشد زیرا همه چیز شروع به بهبود می کند.

جدول زمانی تورم

در اینجا به چگونگی روند معمول بهبودی پس از لابیاپلاستی و آنچه در هر نقطه عطف باید انتظار داشت، خواهیم پرداخت.

روز اول

پس از انجام لابیاپلاستی

قبل از رفتن، جراح شما راهنمایی های مراقبت های بعدی و هر گونه نسخه ای را که ممکن است نیاز داشته باشید به شما ارائه می دهد.

ممکن است متوجه تورم و ناراحتی، حتی سوزش

هنگام ادرار نیز به دلیل التهاب شوید. این طبیعی و موقتی است و با بهبودی برشهای شما فروکش میکند.

روز سوم

همچنین ممکن است در چند روز اول متوجه افزایش تورم شوید. این مورد انتظار است، زیرا بدن شما بهبود می یابد و جای نگرانی نیست. با این حال، باید جراح خود را در مورد تورم بیش از حد و افزایش درد به جراح خود اطلاع دهید.

لابیاپلاستی اصفهان چقدر طول می کشد؟

روز ششم و هفتم

در این مرحله، باید از بهبودهایی در تورم ناحیه آگاه شوید. ممکن است کمی ناراحتی نیز وجود داشته باشد اما باید کاهش یابد. شما به احتمال زیاد دوز داروهای مسکن خود را کاهش خواهید داد، اما دستورالعمل های خاصی برای این کار توسط جراح شما ارائه خواهد شد.

پس از یک هفته، یک قرار ملاقات با جراح خود خواهید داشت. این برای نظارت بر پیشرفت و عوارض جانبی شما است. اگر سؤال یا نگرانی در مورد بهبودی خود دارید، میتوانید در این پیگیری مطرح کنید.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

روز چهاردهم

هر تورم باقیمانده باید طی هفتههای پس از عمل کاهش یابد.

شش تا هشت هفته

در این مرحله برش ها باید به طور کامل ترمیم شوند. اکنون تورم باید به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد، اما ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد تا تورم کاملا از بین برود.

چگونه تورم بعد از لابیاپلاستی را کاهش دهیم؟

پیروی از توصیههای مراقبتهای بعدی که به شما داده میشود بسیار مهم است، اما برخی از کارهای کلی نیز وجود دارد که میتوانید انجام دهید. ما در اینجا به آنها نگاه خواهیم کرد.

از رابطه جنسی خودداری کنید.

تا ۸ هفته بعد از عمل نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید. رابطه جنسی باعث اصطکاک می شود و این می تواند منجر به پاره شدن بخیه شود. همچنین می تواند باکتری را به محل برش وارد کند. این می تواند منجر به افزایش تورم و زمان بهبودی طولانی تر شود.

از اپیلاسیون یا لیزر خودداری کنید.

تا ۸ هفته بعد از لابیاپلاستی نباید ناحیه مورد نظر را اپیلاسیون کنید. این به برش های لابیاپلاستی زمان کافی برای بهبودی می دهد.
لیزر موهای زائد ۴ هفته بعد از عمل قابل انجام می باشد

آیا جراحی لابیاپلاستی ارزش دارد؟
داروهای ضد درد را طبق دستور جراح خود مصرف کنید.

پس از عمل لابیاپلاستی، جراح شما داروهای مسکن را برای شما تجویز می کند – این به شما کمک می کند تا درد و ناراحتی خود را مدیریت کنید. جراح شما همچنین به عنوان بخشی از دستورالعملهای مراقبتهای بعدی، در مورد آنچه که باید و چه زمانی مصرف کنید، توصیه میکند. شما باید این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا راحت ترین بهبودی را داشته باشید.

از کمپرس سرد استفاده کنید.

پس از عمل لابیاپلاستی، یک کمپرس سرد (یک کیسه نخود فرنگی منجمد یا موارد مشابه) می تواند به کنترل درد و تسکین تورم کمک کند. برای جلوگیری از آسیب پوست به دلیل دمای پایین، کمپرس را در یک حوله نازک بپیچید. نباید بیش از ۱۵ دقیقه در هر بار استفاده شود تا از تحریک احتمالی پوست جلوگیری شود.

آیا عمل لابیاپلاستی ارزش دارد؟

بسیاری از بیماران ، لابیاپلاستی را به عنوان یک عمل ارزشمند می بینند که توانسته کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد – حتی با وجود چندین روز تورم بعد از

این عمل. این می تواند به این دلیل باشد که به مسائل زیبایی شناختی می پردازد، یا به این دلیل که به مشکلات عملکردی ناشی از پوست اضافی – چروک شدن در حین رابطه جنسی، ورزش و غیره می پردازد.

چرا لابیاپلاستی ؟

اگر به دلیل بافت بیش از حد پوست لب احساس ناراحتی میکنید، یا میخواهید لبهای متقارنتری داشته باشید، لابیاپلاستی ممکن است برای شما مناسب باشد.

برای برنامه ریزی یک مشاوره شخصی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد لابیاپلاستی با ما تماس بگیرید.