پرینورافی

عمل پرینورافی (تنگ کردن واژن)

عمل جراحی پرینورافی برای زنانی انجام می شود که به دلیل زایمان طبیعی، بالا رفتن سن، چاقی و لاغری های متوالی و … دچار شلی ورودی واژن شده اند. باز شدن بیش از حد طبیعی دهانه واژن باعث بروز عفونت های مکرر واژن، بوی بد واژن و کاهش کیفیت روابط زناشویی زوجین (کاهش ارگاسم و میل جنسی) می شود.

با انجام جراحی پرینورافی می توان به کاهش سایز مدخل واژن، زیبایی واژن و رفع عوارض گشادی واژن کمک کرد. جهت آشنایی کامل با نحوه تنگ کردن واژن با جراحی پرینورافی، مزایا و عوارض آن توصیه می کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید.

جراحی پرینورافی چیست؟

به عمل تنگ و جمع کردن ورودی یا مدخل واژن، جراحی پرینورافی گفته می شود. برای انجام این جراحی فقط ۲ تا ۳ سانت به مدخل واژن نفوذ می شود. تفاوت آن با جراحی واژینوپلاستی در این است که عمل پرینورافی برخلاف واژینوپلاستی تاثیری بر تنگی کانال واژن ندارد. زیرا این جراحی فقط روی دهانه واژن انجام می شود.

بنابراین اگر کانال واژن نیز گشاد باشد حتما باید واژینوپلاستی را انجام دهید. چون صرفا انجام پرینورافی باعث تنگ شدن ورودی واژن می شود اما کانال همچنان گشاد است. این خانمها علاوه بر درد موقع نزدیکی، احساس می کنند بعد از جراحی، در داخل واژن احساس گشادی بیشتری نسبت به قبل دارند.

روش انجام پرینورافی

عمل زیبایی پرینورافی برای عضلات پرینه ای که دچار آسیب شده اند ولی این آسیبها تا عمق واژن پیش نرفته اند، انجام می شود. برای تنگ کردن مدخل واژن، ابتدا دیواره پشت واژن به اندازه ای که دهانه واژن خیلی تنگ نشود به یکدیگر نزدیک می شوند.

سپس دیواره های بهم نزدیک شده را با نخ های جذبی، بخیه می زنند. بعد از جوش خوردن دیواره ها به یکدیگر، نخ بخیه ها می افتد و نیازی به کشیدن ندارد. بدین ترتیب، دهانه واژن که بیش از حد باز شده بود بعد از پرینورافی واژن به حالت عادی خود باز می گردد.

مزایای جراحی تنگ کردن دهانه واژن

انجام عمل پرینورافی باعث تنگ شدن مدخل واژن و بهبود روابط زناشویی در زنان می شود. از دیگر مزایای این جراحی عبارت است از:

• سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن
    • رفع خروج باد از واژن
    • افزایش لذت جنسی زوجین
    • دوره نقاهت کوتاه
    • بدون نیاز به بیهوشی
    • بدون احساس درد موقع جراحی
برطرف کردن چروک لابیاماژورها

به علاوه، یکی دیگر از مزایای عمل پرینورافی برای تنگ کردن واژن این است که این جراحی را می توان در مطب و با بی حسی موضعی انجام داد.

عمل رفع گشادی دهانه واژن چه عوارضی دارد؟

این جراحی اگر بدرستی انجام شود، عوارض جانبی خاصی ندارد. اما در صورتی که جراح در این زمینه مهارت و تجربه لازم را نداشته باشد، تجربه عمل پرینورافی برای بیمار ناخوشایند بوده و با عوارض زیر همراه است:

• تنگی بیش از حد دهانه
    • ایجاد حالت کیسه در ورودی واژن و جلوگیری از خروج ترشحات واژن
    • درد، سوزش و پارگی های کوچک بعد از رابطه جنسی بخاطر ایجاد کیسه در مدخل
    • بد فرم شدن ظاهر واژن و کاهش اعتماد بنفس زنان
    • ابتلا به واژینیسموس در صورت عدم اقدام برای جراحی ترمیمی

خونریزی بعد از عمل پرینورافی، باز شدن بخیه ها، عفونت در محل جراحی نیز از دیگر عوارض پرینورافی هستند که می توان به آنها اشاره کرد. اما با انتخاب بهترین جراح پرینورافی و رعایت بهداشت بعد از عمل می توانید از بروز این عوارض پیشگیری کنید.

مراقبتهای بعد از پرینورافی واژن

خانم هایی که عمل تنگ کردن واژن با پرینورافی را انجام داده اند، بعد از جراحی، احساس درد خفیفی دارند که با مصرف داروها یا شیافهای مسکن می توانند درد خود را کاهش دهند. همچنین باید مراقبتهای زیر را بعد از عمل شان به دقت انجام دهند:

• رابطه جنسی بعد از عمل پرینورافی را ۶ تا ۸ هفته باید به تعویق بیندازید.
    • ناحیه تناسلی را تمیز و خشک نگه دارید.
    • برای باز نشدن بخیه ها نباید تا ۲ ماه ورزشها و کارهای سنگین انجام دهید.

همچنین برای جلوگیری از فشار بر دیواره واژن مراقب باشید دچار یبوست نشوید. فشار به دیواره واژن می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود. بنابراین با خوردن داروهای ملین و یا خوردن غذاهای فیبردار و آب کافی در طول روز می توانید از بروز یبوست و فشار به بخیه ها جلوگیری کنید.

مراقبت های تغذیه بعد از عمل لابیاپلاستی

مدت ماندگاری عمل تنگی دهانه واژن چقدر است؟

ماندگاری این جراحی تقریبا دائمی است. در حقیقت، نتیجه عمل پرینورافی غالبا در صورت بارداری، زایمان و بالا رفتن سن تغییر می کند. پس بهتر است برای طولانی تر شدن ماندگاری آن، عمل تنگی واژن با پرینورافی را تا بعد از آخرین زایمان تان عقب بیندازید. در بسیاری از مراجعین، نتیجه این عمل دائمی گزارش شده است.

هزینه عمل پرینورافی در اصفهان

انجام این عمل توسط جراحی که مهارت و تجربه کافی در عمل رفع گشادی دهانه واژن با پرینورافی را ندارد، ممکن است باعث تنگی بیش از حد مدخل و یا تنگ نشدن مدخل به اندازه کافی شود. برای هر دو مورد مجبورید عمل ترمیمی را انجام دهید. پس انتخاب بهترین جراح پرینورافی اصفهان می تواند شما را از شر هزینه های عمل ترمیمی خلاص کند.

اگر مایل به انجام عملهای زیبایی دیگر همزمان با پرینورافی باشید نیز هزینه این عملها به قیمت عمل پرینورافی شما اضافه می شود. به علاوه، بعضی از خانمها به تنگی کانال واژن هم نیاز دارند و فقط تنگ کردن مدخل نمی تواند گشادی واژن آنها را برطرف کند. برای این خانمها مجبوریم حتما پرینورافی را با واژینوپلاستی انجام دهیم که به هزینه پرینورافی اضافه می شود.

سوالات رایج درباره تنگ کردن دهانه واژن

بانوانی که قصد انجام عمل رفع گشادی دهانه واژن را دارند، اغلب سوالات زیر را از خانم دکتر شهرزاد شعبانی نیا، یکی از مجربترین جراحان پرینورافی در اصفهان می پرسند که به همراه جوابهای ایشان در زیر می خوانید:

• آمادگی های لازم برای قبل از پرینورافی چیست؟
    قبل از این جراحی باید حتما تست پاپ اسمیر را انجام دهید. در صورتی که عفونت قارچی یا باکتریایی داشته باشید، باید تا قبل از جراحی آنها را کاملا درمان کنید. در روز عمل نیز حتما باید ناحیه تناسلی را کاملا شیو کنید.
  • من میخواهم پرینورافی را انجام دهم. می شود دهانه واژن را خیلی تنگ کنید؟
    خیر. سایز دهانه واژن باید تا حدی تنگ شود که دخول بدون درد و مشکل صورت گیرد. اگر نه مجبور به انجام جراحی ترمیمی می شوید. بنابراین در این مورد نباید به جراح اصرار کنید.
  • دوره نقاهت بعد از جراحی پرینورافی واژن چقدر است؟
    ۵ تا ۷ روز بعد از عمل باید استراحت کنید. طی این مدت باید مراقبتهای بعد از عمل پرینورافی را به دقت انجام دهید تا دچار عفونت، باز شدن بخیه ها و یا عوارض ناخواسته دیگر نشوید.
  • بعد از زایمان می توانم بلافاصله جراحی زیبایی پرینورافی را انجام دهم؟
    نه. ۴ تا ۶ بعد از زایمان می توانید این جراحی را انجام دهید. چون طی این مدت، واژن همچنان ملتهب، متورم و پر خون است و نمی توان جراحی انجام داد.
  • جراحی تنگی دهانه واژن چقدر طول می کشد؟
    این جراحی بسته به گشادی دهانه واژن بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می کشد. البته اگر عمل های زیبایی دیگر را هم بخواهید با این عمل انجام دهید، این مدت زمان قاعدتا طولانی تر خواهد شد.
  • تا کی باید مراقبتهای بعد از جراحی پرینورافی را رعایت کنیم؟
    بهتر است تا زمان بهبودی کامل این مراقبتها را رعایت کنید. اما حتما باید مراقبتهای بعد از عمل جراحی پرینورافی را تا جوش خوردن بخیه ها به دقت انجام دهید تا دچار عوارض بعد از عمل یا بهم خوردن نتیجه جراحی نشوید.
  • همزمان با پرینورافی چه عملهای زیبایی دیگری را می توان انجام داد؟
    همزمان با جراحی پرینورافی می توانیدعمل زیبایی واژن، هودکتومی، واژینوپلاستی و تزریق چربی به لابیاها را نیز انجام دهید. البته انجام همزمان آنها بستگی به شرایط بیمار و نظر پزشک دارد.
کدام دردناک تر است | سزارین یا زایمان طبیعی؟

تنگ کردن واژن به روش جراحی پرینورافی

دکتر شهرزاد شعبانی نیا

👩‍⚕️جراح و متخصص زنان و زایمان و زیبایی زنان
🔰دارای بوردتخصصی⁣
🔰لابياپلاستی/وایتینگ

جهت کسب اطلاعات تماس (آدرس مطب، شماره تماس و …) لطفا کلیک کنید.