جدول زمانی ریکاوری لابیاپلاستی اصفهان – متخصص لابیاپلاستی اصفهان

متخصص عمل های جراحی زیبایی واژن در اصفهان

جدول زمانی ریکاوری لابیاپلاستی اصفهان – متخصص لابیاپلاستی اصفهان

ریکاوری لابیاپلاستی اصفهان | لابیاپلاستی اصفهان

وقتی به هفته سوم ریکاوری لابیاپلاستی می رسید، سخت ترین بخش بهبودی پس از جراحی پشت سر شماست. در این زمان، تورم اطراف لابیا بزرگ و لابیا مینور کوتاه شده ممکن است کمتر مشخص باشد، اما احتمالا هنوز قابل توجه است. و اندام تناسلی شما یک بار دیگر قابل تشخیص است.۱

تا سه هفته پس از لابیاپلاستی، درد شما باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد و ممکن است احساس کنید که برای فعال شدن بیشتر آماده هستید. اما به یاد داشته باشید، بهبودی کامل شش هفته طول می کشد. بنابراین، در حالی که بیشتر افراد می‌توانند تا هفته سوم فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند، هنوز هم برخی از فعالیت‌ها وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید – یعنی رابطه جنسی نفوذی واژینال. شما باید بتوانید آن را پس از هفته ششم با تأیید پزشک خود از سر بگیرید

این مقاله جدول زمانی بهبودی لابیاپلاستی را در سه هفته توضیح می دهد.

روز ۱۵-۱۶

در روزهای ابتدایی هفته سوم پس از لابیاپلاستی، تورم لب هنوز شایع و طبیعی است. بنابراین، اگر جراح به شما اجازه مصرف مکمل‌های آرنیکا و بروملین را داده باشد، ممکن است عاقلانه باشد. آرنیکا و بروملین مکمل های گیاهی هستند که می توانند به کاهش التهاب و تورم کمک کنند. آنها معمولاً پس از عمل جراحی برای کاهش التهاب و تورم استفاده می شوند که به نوبه خود به کاهش درد و بهبود بهبودی کمک می کند.

چرا زنان تصمیم به انجام لابیاپلاستی می‌گیرند؟

در سه هفته، حساسیت ممکن است همچنان وجود داشته باشد، بیشتر زمانی که فشاری به ناحیه وارد شود. این نیز کاملا طبیعی است. با این حال، اگر در ابتدا برای شما تجویز شده بود، دیگر نیازی به داروی مسکن ندارید. اگر همچنان به این سطح از کنترل درد نیاز دارید، باید با جراح خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هیچ عفونتی در آن ناحیه وجود ندارد.

صبر برای بهبودی شما مهم است. پیاده روی روزانه بخش مهمی از بهبودی شما است. فعالیت هایی که به لابیاها فشار وارد نمی کنند قابل قبول هستند اما از جراح خود اجازه می گیرند.

ممکن است لابیای شما هنوز کاملاً طبیعی به نظر نرسد.

لابیاپلاستی یک روش جراحی است:

اگر از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شد، باید تا سه هفته شروع به ناپدید شدن می‌کردند. این نیز کاملا طبیعی است. خارش در محل های برش طبیعی است. حفظ بهداشت خوب همچنان ضروری است.

لابیاپلاستی اصفهان | بهترین پزشک زنان اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا

روز ۱۷-۱۸

در اواسط هفته سوم، تورم شما بهبود می یابد اما همچنان وجود خواهد داشت. لابیای شما همچنان سفت می شود و ممکن است بتوانید بخیه های خارجی را حس کنید.

گاهی اوقات ممکن است یک سوراخ کوچک در امتداد خط برش وجود داشته باشد. به این حالت تاخیر در بهبود زخم می گویند. اگر این اتفاق افتاد، وحشت نکنید. این عارضه در نهایت با درمان و توجه خاص بهبود می یابد. راه حل احتمالی استفاده از پماد آنتی بیوتیک سه گانه پس از تمیز کردن حداقل دو بار در روز خواهد بود. ۷ مطمئن شوید که روزانه پیاده روی می کنید. ریکاوری لابیاپلاستی اصفهان

مشاهده نمونه لابیاپلاستی اصفهان در  صفحه اینستاگرام  دکتر شهرزاد شعبانی نیا.

روز ۱۹-۲۱

شما اکنون در پایان هفته سوم در جدول زمانی بهبودی لابیاپلاستی خود هستید. هنوز انتظار نداشته باشید که لابیای شما به حالت عادی برگردد یا به حالت اولیه بازگردد. همچنان ورم خواهید داشت. اگر به فشار حساس هستید، ممکن است هنوز هیچ لباس یا لباس زیری نپوشید.

لابیاپلاستی - چه هست و آیا از نظر پزشکی ضروری هستند؟

پمادها، داروهای مسکن و مکمل های گیاهی باید طبق دستور جراح استفاده شوند. پس از استفاده از سرویس بهداشتی، برش های خود را با بطری اسپری تمیز کنید. باید روزانه به پیاده روی ادامه دهید.

لابیاپلاستی اصفهان | بهترین پزشک زنان اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا

نه، شما هنوز نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید. برش ها هنوز تازه در نظر گرفته می شوند و می توانند با اصطکاک تهاجمی باز شوند

سه هفته دیگه! شما نیمه راه بهبودی خود را تمام کرده اید. بسته به نوع لابیاپلاستی که انجام داده اید، جراح ممکن است به شما اجازه دهد در فعالیت های خاصی شرکت کنید.

همانطور که در هفته های اول و دوم گفته شد، اگر در سه هفته دچار درد غیرقابل تحمل، بوی بد، چرک، زهکشی بیش از حد، تب یا هر نگرانی دیگری شدید، باید با جراح خود تماس بگیرید.

لابیاپلاستی اصفهان  را از اینجا بشناسید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا  متخصص زنان،زایمان و نازایی در اصفهان است.