علائم میل جنسی پایین در زنان و راه های تشخیص و درمان آن چیست؟

بهترین پزشک زنان اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا | drshabaninia.com

اختلال میل جنسی بیش فعال (HSDD) که امروزه به عنوان اختلال برانگیختگی یا علاقه جنسی زنان شناخته می شود ، یک اختلال عملکرد جنسی است که باعث کاهش میل جنسی در زنان می شود.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا ، بهترین پزشک زنان اصفهان ، یکی از پزشکان متخصص و جراح زیبایی زنان است که با عمل های زیبایی زنان بسیاری از مراجعین رو درمان و زیبایی زنان را بهشون هدیه داده است.

بسیاری از زنان علائم HSDD را به عنوان عوارض اجتناب ناپذیر پیری یا تغییرات در بدن خود از بین می برند. اگر میل جنسی شما بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با پزشک خود مشورت کنید.

علائم HSDD چیست؟

در حالی که نوسانات میل جنسی سالم است ، یک زن مبتلا به HSDD معمولاً به مدت شش ماه یا بیشتر کمبود میل جنسی را تجربه می کند.

اگر تغییرات در میل جنسی آنقدر شدید باشد که بر روابط یا عزت نفس شما تأثیر بگذارد ، می تواند HSDD باشد.

علائم مرتبط با HSDD عبارتند از:

علاقه چندانی به فعالیت جنسی ندارد
اندک یا بدون افکار یا تخیلات جنسی
عدم علاقه به شروع رابطه جنسی
مشکل در لذت بردن از رابطه جنسی
نداشتن احساسات لذت بخش در هنگام تحریک دستگاه تناسلی

بهترین پزشک زنان اصفهان

پزشکان چگونه HSDD را تشخیص می دهند؟

برخلاف سایر شرایط پزشکی ، هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص HSDD وجود ندارد. با این حال ، چند روش وجود دارد که پزشکان برای تشخیص این بیماری استفاده می کنند.

تفاوت لابیاپلاستی و واژینوپلاستی

با اطلاع پزشک از علائم خود شروع کنید. پزشک ممکن است س questionsالاتی در مورد تأثیر منفی میل جنسی شما بر سلامت شما بپرسد.

پزشک سعی می کند علت زمینه ای این بیماری را شناسایی کند. این علل می توانند فیزیکی ، احساسی یا ترکیبی باشند.

علل فیزیکی HSDD می تواند شامل موارد زیر باشد:

آرتروز
بیماری عروق کرونر
دیابت
کاهش سطح استروژن یا تستوسترون
تغییرات هورمونی در دوران بارداری یا بعد از آن
خستگی یا خستگی ناشی از برنامه کاری سخت ، خانواده یا مدرسه
مصرف برخی داروها که بر میل جنسی تأثیر می گذارد.

علل احساسی HSDD عبارتند از:

سابقه اضطراب ، افسردگی ، یا عزت نفس پایین
سابقه سوء استفاده جنسی
به مسائل شریک جنسی اعتماد کنید
پزشک شما همچنین ممکن است معاینه لگن را انجام دهد تا هرگونه تغییری را که ممکن است بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد ، شناسایی کند. همچنین ممکن است آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون تحت تأثیر قرار گیرد.

با این حال ، گاهی اوقات هیچ علت زمینه ای خاصی برای HSDD وجود ندارد. این بدان معنا نیست که HSDD قابل درمان نیست.

پزشکان چگونه HSDD را درمان می کنند؟

روشهای مختلفی برای درمان HSDD وجود دارد. برای یافتن درمان مناسب ، مهم است که علت اصلی علائم خود را درک کنید.

علائم و علت عفونت واژن

ممکن است پزشک از شما بپرسد که آیا در حال حاضر دارویی مصرف می کنید یا خیر. برخی از داروها می توانند بر میل جنسی تأثیر منفی بگذارند.

به عنوان مثال ، برخی از داروهای ضد افسردگی ممکن است باعث کاهش میل جنسی شوند. در چنین مواردی ، پزشک ممکن است نسخه ای با عوارض جانبی کمتر پیشنهاد کند.

بهترین پزشک زنان اصفهان

مصرف داروهای ضد افسردگی را بدون تایید پزشک قطع نکنید.

اگر به نظر می رسد مسائل عاطفی ریشه علائم شما هستند ، پزشک ممکن است مشاوره را پیشنهاد کند. نه تنها یک متخصص می تواند نحوه ارتباط بهتر با شریک زندگی خود را به شما آموزش دهد ، بلکه می تواند به شما در شناسایی تکنیک های جنسی برای تجربه لذت بخش تر نیز کمک کند.

معمول است که زنان قبل از یائسگی و یائسگی دچار تغییراتی در سطح استروژن شوند. این به دلیل کاهش جریان خون به واژن است.

اگر کاهش سطح استروژن باعث علائم HSDD شما می شود ، ممکن است درمان با استروژن پیشنهاد شود. پزشک شما استفاده از کرم ، شیاف یا حلقه ای که استروژن را در واژن آزاد می کند توصیه می کند. این می تواند جریان خون را بدون عوارض جانبی ناخواسته ناشی از مصرف قرص استروژن افزایش دهد.

گزینه درمانی دیگر قرص فلیبانسرین (Addyi) است که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شده است. نشان داده شده است که این دارو باعث افزایش میل جنسی در زنان قبل از یائسگی با میل جنسی پایین می شود.

با این حال ، این دارو برای همه مناسب نیست. عوارض جانبی احتمالی شامل افت فشار خون (فشار خون پایین) ، غش و سرگیجه است.

چه چیزی باعث بزرگ شدن لابیا می شود؟

داروی تزریقی برملانوتید (Vyleesi) همچنین برای درمان میل جنسی پایین در زنان قبل از یائسگی تأیید شده است. عوارض جانبی احتمالی شامل تهوع شدید ، واکنش در محل تزریق و سردرد است. تغییر در شیوه زندگی نیز می تواند استرس را از بین ببرد و به بهبود میل جنسی زنان کمک کند.

این شامل: ورزش منظم اختصاص زمان برای صمیمیت آزمایش جنسی (مانند موقعیت های مختلف ، نقش آفرینی یا اسباب بازی های جنسی) اجتناب از موادی که بر میل جنسی تأثیر می گذارد ، مانند دخانیات و الکل تمرین تکنیک های کاهش استرس ، مانند مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی تأثیر کاهش میل جنسی بر رفاه شما را دست کم نگیرید.

اگر احساس می کنید علائم HSDD بر کیفیت زندگی شما تأثیر گذاشته است ، با پزشک خود مشورت کنید. گزینه های درمانی موجود است.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی میباشند و به شما پیشنهاد میکنیم هرگونه سوال و راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید.