۱۰ مورد داروی خانگی برای عفونت های قارچی چیست؟

بهترین پزشک زنان اصفهان | دکتر شهرزاد شعبانی نیا | drshabaninia.com

عفونت قارچی واژینال (کاندیدیازیس واژن) در اثر رشد بیش از حد قارچی که به طور طبیعی در واژن شما زندگی می کند ایجاد می شود ، به نام کاندیدا آلبیکنس.

این رشد بیش از حد باعث تحریک ، التهاب ، خارش و ترشحات دردناک می شود. اغلب زنان در طول زندگی خود دچار عفونت قارچی می شوند.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا ، بهترین پزشک زنان اصفهان ، یکی از پزشکان متخصص و جراح زیبایی زنان است که با عمل های زیبایی زنان بسیاری از مراجعین رو درمان و زیبایی زنان را بهشون هدیه داده است.

اگر برای اولین بار است که علائم عفونت قارچی را تجربه می کنید ، باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که در واقع عفونت قارچی دارید و نه چیز دیگری.

اما اگر عفونت های مکرر قارچی دارید ، با پزشک خود در مورد سایر روش های ایمن برای درمان عفونت قارچی یا شاید جلوگیری از بروز مجدد آن صحبت کنید.در برخی از این داروها از موادی استفاده می شود که ممکن است قبلاً در خانه خود داشته باشید. اثربخشی آنها متفاوت است و شواهد موفقیت آنها عمدتاً حدیثی است.

برای اطلاع از برخی از داروهای خانگی محبوب برای عفونت های قارچی به خواندن ادامه دهید:

۱. ماست یونانی

(بهترین پزشک زنان اصفهان)

پروبیوتیک ها می توانند در برابر C. albicans موثر باشند.

ماست را می توان یک پروبیوتیک در نظر گرفت زیرا حاوی باکتری های زنده مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. این باکتری ها برای ایجاد یک محیط سالم در واژن شما ضروری هستند. آنها می توانند به درمان رشد بیش از حد ناشی از عدم تعادل کمک کنند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ تأیید شد ، خوردن ماست به افزایش میکروبیوم روده کمک می کند و می تواند مخمر را در بدن کاهش دهد. اگر ماست دوست ندارید ، پروبیوتیک مصرف کنید. بهتر است پروبیوتیک ها همراه با غذا مصرف شوند.

ماست یونانی ساده بهترین نوع استفاده برای این درمان خانگی است. اطمینان حاصل کنید که ماست حاوی قند اضافی نیست که باعث رشد قارچ کاندیدا می شود.

۲. اسید بوریک

اسید بوریک یک ضد عفونی کننده قوی است که برخی از زنان ادعا می کنند برای درمان عفونت های قارچی مقاوم در برابر داروهای دیگر مفید است.
بوریک اسید موضعی توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) به عنوان درمان عفونت های واژن توصیه می شود. شیاف واژینال اسید بوریک نیز ممکن است همراه با داروها برای درمان عفونت های واژن استفاده شود.

اسید بوریک در مقادیر زیاد سمی است. اگر به اندازه کافی آن را جذب کنید ، می تواند منجر به آسیب کلیه ، نارسایی حاد سیستم گردش خون یا مرگ شود. برای جلوگیری از این امر ، از اسید بوریک روی پوست شکسته استفاده نکنید و آن را به صورت خوراکی مصرف نکنید.

اگر باردار هستید ، نباید از اسید بوریک به هر شکلی استفاده کنید. برای کسانی که پوست حساسی دارند ، این ممکن است انتخاب خوبی نباشد. در صورت شروع ناراحتی مصرف را متوقف کنید.

لابیاپلاستی یک روش جراحی است:

۳. اسانس پونه کوهی

(بهترین پزشک زنان اصفهان)

پونه کوهی معمولی یا مرزنجوش Origanum چیزی است که معمولاً در بخش ادویه جات خواربارفروشی خود پیدا می کنید. روغن پونه کوهی که برای درمان عفونت های مخمری استفاده می شود ، یک نوع نیست.

به دنبال روغن پونه کوهی تهیه شده از پونه کوهی وحشی یا Origanum vulgare باشید ، مانند روغن اینجا. حاوی تیمول و کارواکرول است که ضد قارچ قوی هستند.

یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷ نشان داد که اسانس پونه کوهی در تغییر رشد C. albicans موثر است.

روغن پونه کوهی یک رقیق کننده طبیعی خون است ، بنابراین اگر از داروهای رقیق کننده خون برای بیماریهای دیگر استفاده می کنید ، از آن (به صورت پراکنده یا موضعی) استفاده نکنید. همچنین در صورت داشتن مشکلات لخته شدن خون ، مانند کمبود ویتامین K ، از آن استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید: روغن های ضروری نباید به صورت خوراکی مصرف شوند. آنها به عنوان بخشی از رایحه درمانی استنشاق می شوند. در حالی که برخی از مطالعات روش های دیگر استفاده از اسانس پونه کوهی را بررسی می کنند ، در این زمان توصیه می شود که از آن به صورت رقیق شده در روغن حامل ، مانند روغن زیتون یا بادام شیرین استفاده کنید.

روش استفاده: ۳-۵ قطره اسانس را در هر اونس روغن حامل مخلوط کنید. سپس ، آن را در ماساژ روی پوست بمالید. همچنین می توان آن را از طریق دستگاه پخش کننده استنشاق کرد. از این روغن ضروری در نزدیک واژن خود استفاده نکنید.

۴. شیاف و مکمل های پروبیوتیک

(بهترین پزشک زنان اصفهان)

پروبیوتیک ها به تعادل باکتری و مخمر در بدن شما کمک می کنند.

اگر رژیم پروبیوتیک های خوراکی حاوی سویه های باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس را شروع کنید ، می توانید دستگاه گوارش و فلور واژینال خود را به حالت قبلی برگردانید. خوردن ماست یکی از راه های افزایش پروبیوتیک ها است.

مکمل های خوراکی حدود ۱۰ روز طول می کشد
مکمل های خوراکی حدود ۱۰ روز طول می کشد تا به اثر کامل برسند ، بنابراین برخی از زنان از پروبیوتیک ها به عنوان شیاف واژن استفاده می کنند تا نتایج را سریعتر ببینند. اگر می خواهید پروبیوتیک های واژینال را امتحان کنید ، می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

به گفته هاروارد هلث ، شیاف پروبیوتیک نیز برای درمان واژینوز موثر است.

۵. روغن نارگیل

(بهترین پزشک زنان اصفهان)

روغن نارگیل یک روغن چرب است که از گوشت نارگیل گرفته می شود. این روغن فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله خواص ضد قارچی.

مطالعات نشان داده است که روغن نارگیل در برابر C. albicans موثر است ، و این داروی خانگی را با شواهد قوی مبنی بر اینکه واقعاً موثر است ، یکی از معدود داروهایی است.

برای درمان عفونت قارچی واژن با استفاده از روغن نارگیل ، حتما روغن نارگیل خالص و ارگانیک بخرید. می توانید روغن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

۶. روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن ضروری است که برای از بین بردن قارچ ها ، باکتری ها و ویروس ها استفاده می شود.

SourceTrusted Source نشان می دهد که شیاف واژن حاوی روغن درخت چای ممکن است به درمان عفونت های واژن کمک کند. مشخص شده است که روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی است.

عفونت های قارچی واژن چیست؟

یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که روغن درخت چای به عنوان یک ضد میکروب موثر است و در تجزیه بیوفیلم کمک می کند.

روغن درخت چای فوق العاده قوی است. مطمئن شوید که آن را با یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا نارگیل رقیق کنید ، اگر قرار است به پوست شما برسد. شیاف های واژن درخت چای که از قبل آماده شده اند بهترین گزینه هستند.

فقط گاهی از روغن درخت چای استفاده کنید و هرگز آن را قورت ندهید. اگر پوست حساسی دارید ، از روغن درخت چای استفاده نکنید. در صورت بروز هرگونه ناراحتی مصرف را متوقف کنید.

روغن درخت چای را می توانید به صورت آنلاین و در فروشگاه ها خریداری کنید. بهترین انتخاب خرید شیاف های واژینال درخت چای از اینجا خواهد بود. روغن درخت چای هرگز نباید پوست را بدون رقیق شدن لمس کند.

۷. سرکه سیب

(بهترین پزشک زنان اصفهان)

یکی از داروهای محبوب عفونت قارچی حمام سرکه سیب است.

سرکه کاربردهای دارویی بسیاری دارد که برخی از آنها بیش از سایر موارد با تحقیقات اثبات شده است. وقتی نصف فنجان سرکه سیب را به وان آب ولرم اضافه می کنید و ۲۰ دقیقه در آن خیس می کنید ، ترکیب اسیدی سرکه می تواند هرگونه میکروارگانیسم مضر از جمله مخمر را از بین ببرد.

حمام سرکه سیب مانند دوش گرفتن نیست ، که هدف آن دفع همه باکتری ها (خوب و بد) از مهبل شما است. با این کار شما بیشتر مستعد عود مجدد عفونت قارچی می شوید. با سرکه سیب دوش نگیرید.

سرکه قبل از تماس با پوست باید در آب رقیق شود. همچنین باید سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۸. سیر

در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۰۵ ، منبع معتبر نشان داد که سیر یک قاتل موثر برای کاندیدا است. اما بحث بر سر این است که آیا به درمان عفونت های قارچی خارج از محیط آزمایشگاه کمک می کند یا خیر.

اگر می خواهید سیر را برای درمان عفونت قارچی امتحان کنید ، سیر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخی از وب سایت ها توصیه می کنند سیر را در واژن قرار دهید ، اما سوزش و درد قابل توجهی گزارش شده است. شما باید سیر را در غذاها اضافه کنید.

۹. پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک باکتری و ضد عفونی کننده قارچی است. با توجه به منبع CDCTrusted ، پراکسید هیدروژن توسط باکتری لاکتوباسیلوس در واژن تولید می شود و بخشی از فعالیت بیولوژیکی علیه مخمر است.

در حالی که روی هر گونه مخمر کار نمی کند ، برخی از زنان هنگام ابتلا به عفونت قارچی با استفاده از پراکسید هیدروژن قسم می خورند.

هیچ تحقیقات قوی برای حمایت از استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان عفونت های واژن وجود ندارد. با پراکسید هیدروژن دوش نگیرید. افزودن آن به حمام یا رقیق شدن در آب ممکن است به رشد مخمر روی اندام تناسلی کمک کند.

رقیق کردن (نصف آب و نصف پراکسید هیدروژن) قبل از استفاده از آن در دستگاه تناسلی توصیه می شود و برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید.

لابیاپلاستی واژن چگونه صورت می گیرد؟

۱۰. ویتامین C

ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. سیستم ایمنی قوی به بدن اجازه می دهد تا خود را به حالت تعادل برساند.

ویتامین C (اسید اسکوربیک نیز نامیده می شود) دارای اجزای ضد میکروبی است ، بنابراین برخی از زنان آن را برای درمان رشد بیش از حد کاندیدا به رژیم غذایی خود اضافه می کنند.

سعی کنید میزان ویتامین C خود را افزایش دهید تا بدن شما در غلبه بر عفونت قارچی تقویت شود. از ویتامین C اسیدی به بافت حساس واژن استفاده نکنید.

چه انتظاری باید داشت
اکثر داروهای خانگی در عرض چند روز تسکین می دهند. برخی از آنها ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

در صورت تشدید علائم یا در صورت بروز علائم جدید در هر زمان از درمان ، با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر سوزش مداوم دارید که جدا از علائم عفونت قارچی است ، با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر عفونت شما با درمان برطرف شد اما دوباره عود کرد ، برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است به یک درمان دارویی قوی نیاز داشته باشید.

جلوگیری از عفونت قارچی واژن

برای جلوگیری از عفونت های قارچی در آینده ، این نکات را رعایت کنید.

میزان مصرف شکر و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. مخمر با قند رشد می کند.
لباس زیر نخی و گشاد بپوشید.
مدت زمان طولانی را با لباس های مرطوب یا لباس های حمام نگذارید. مخمر در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند.
فقط در مواقع ضروری از آنتی بیوتیک استفاده کنید.
تا زمانی که پزشکتان توصیه نکرده از دوش استفاده نکنید و از اسپری های خوشبو کننده واژن و لوسیون های معطر واژن اجتناب کنید. آنها ممکن است تعادل باکتری های خوب و مخمر را در واژن شما تغییر دهند.
بردن
داروهای خانگی ممکن است در درمان عفونت قارچی شما م orثر باشد یا نباشد. اگر از گیاهان ، مکمل ها یا روغن های ضروری استفاده می کنید ، توجه داشته باشید که سازمان غذا و دارو (FDA) این موارد را از نظر ایمنی ، خلوص و کیفیت کنترل نمی کند. از منبع معتبر خرید کنید.

اثربخشی درمان خانگی بسته به فرد ، شدت عفونت و کیفیت درمان مورد استفاده متفاوت است. اگر دچار عفونت های مکرر واژن شده اید ، در مورد روشهای طبیعی تر برای پیشگیری و درمان این مشکل با پزشک خود مشورت کنید.

حتماً به خاطر داشته باشید که هر محصولی ، طبیعی یا غیره ، ممکن است پوست حساس واژن را تحریک کند. در صورت احساس سوزش یا ناراحتی باید استفاده از دارو را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی میباشند و به شما پیشنهاد میکنیم هرگونه سوال و راهنمایی نیاز دارید با ما تماس بگیرید.