بعد از ریکاوری لابیاپلاستی در هفته اول و دوم چه انتظاری باید داشت؟

لابیاپلاستی-اصفهان

بعد از ریکاوری لابیاپلاستی در هفته اول و دوم چه انتظاری باید داشت؟

بعد از ریکاوری لابیاپلاستی

آماده سازی برای بهبودی روز ۱ روز ۲ روزهای ۶ تا ۷ بعد چه است لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که ظاهر، شکل یا اندازه لب های داخلی یا خارجی واژن را تغییر می دهد. در نهایت، پوشیدن لباس های تنگ می تواند راحت تر باشد.

این روش همچنین می‌تواند هر گونه ناراحتی را که ممکن است در طول ورزش یا مقاربت احساس کند، از بین ببرد. برای بسیاری از زنان، اینها اهداف ارزشمندی هستند. و آن‌ها اهدافی هستند که می‌توان به آنها دست یافت تا زمانی که بدانید در زمان بهبودی چه کاری باید انجام دهید.

این مقاله نحوه آماده شدن برای لابیاپلاستی را توضیح می دهد و در طول هفته اول بسیار مهم پس از پایان عمل چه انتظاراتی باید داشت.

ممکن است آهنگ بهبودی شما را تنظیم کند، که ممکن است هشت هفته طول بکشد.

برای بهبودی قبل از انجام عمل جراحی، اقداماتی را انجام دهید که هفته اول را آسان تر می کند:

۱ یک بطری اسپری بخرید و آن را با آب پر کنید. (به خواندن ادامه دهید تا دلیل آن را بدانید.) چند روز از کار و/یا از هر برنامه ورزشی/تمرینی مرخصی بگیرید.

اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، ممکن است بخواهید در برنامه ریزی جراحی برای زمانی که بتوانید بعد از آن استراحت کنید، تجدید نظر کنید.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص  لابیاپلاستی اصفهان ، واینتینگ اصفهان را از اینجا با یک کلیک بیشتر بشناسید.

زندگی بدون سکس؟

اگر نمی توانید شش تا هشت هفته بدون رابطه جنسی بمانید، کاندیدای این روش نیستید.

برش های شما به زمان کافی برای بهبود نیاز دارند و حتی رابطه جنسی ملایم نیز می تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

روز ۱ در روز اول پس از جراحی، انتظار داشته باشید که لابیای داخلی و خارجی (به ترتیب لابیا کوچک و لابیا بزرگ) کاملا متورم شوند. حتی اگر هیچ برشی در این ناحیه انجام نشده باشد، ممکن است پوست کلیتوریس شما نیز برآمده باشد.

کورتاژ چیست و چگونه انجام می شود؟

مطلقاً انتظار نداشته باشید که آنها “عادی” به نظر برسند. بافت تناسلی کاملا سازگار است، به این معنی که می تواند به طور قابل توجهی کشیده شود. ممکن است در حال حاضر به طور نگران کننده ای متورم به نظر برسد، اما به زودی به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.

۲ در اولین روز پس از جراحی، استفاده از کمپرس سرد در ناحیه به تسکین درد و تورم کمک می کند.

برای جلوگیری از آسیب پوستی، از نگه‌داشتن کمپرس روی ناحیه به مدت بیش از ۱۵ دقیقه خودداری کنید. در غیر این صورت، هفته اول را با یک شروع مثبت شروع کنید: طبق دستور پزشک، آرنیکا و بروملین را مصرف کنید.

انتظار داشته باشید که مصرف کپسول ها را برای چند روز پس از عمل ادامه دهید. مصرف قرص های ضد درد توصیه شده توسط جراح. ممکن است با استامینوفن (تیلنول) به خوبی مدیریت کنید، اما ممکن است به چیزی قوی‌تر مانند یک مخدر (Norco، Vicodin) نیاز داشته باشید.

از درد جلوتر باشید تا مجبور نباشید آن را “تعقیب” کنید. جراح شما همچنین ممکن است پماد لیدوکائین را تجویز کند که می توانید مستقیماً روی برش های خود بمالید. انتظار زهکشی ملایم و خونی. اصطکاک لباس زیر شما و حتی به دلیل جابجایی روی صندلی یا راه رفتن می تواند باعث ناراحتی متوسط تا شدید و همچنین تخلیه آب شود.

دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از زنان برای چند روز کار را ترک می کنند:

بنابراین می توانند استراحت کنند و علائم را کنترل کنند. از آن بطری اسپری استفاده کنید ممکن است هنگام ادرار کردن احساس سوزش داشته باشید. این هم طبیعیه از آن بطری اسپری پر از آب استفاده کنید تا هنگام ادرار کردن، برش ها را بریزید.

فیبروم در مقابل کیست: چگونه تفاوت را تشخیص دهیم؟

انجام این کار باید نیش را کاهش دهد. همچنین به تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی کمک می کند. روز ۲ تورم ممکن است تشدید شود. این معمولی است، زیرا اغلب قبل از اینکه بهتر شود بدتر می شود. پس سعی کنید نگران نباشید.

هنگامی که به حمام می روید، استفاده از بطری اسپری را ادامه دهید. هنگامی که بیش از ۲۴ ساعت بین خود و عمل جراحی فاصله بگذارید، جراح ممکن است به شما اجازه دهد حمام نشسته بگیرید.

به مصرف داروهای ضد درد خود ادامه دهید و طبق دستور جراح روی برش ها پماد بزنید. درد و/یا ناراحتی طبیعی است. تخلیه خونی روی لباس زیر یا نوار بهداشتی نیز طبیعی است.

اگر به فشاری که ممکن است به پوستتان وارد می کنند حساس باشید، ممکن است نتوانید لباس های تنگ یا لباس زیر بپوشید. در صورت اجازه جراح، یخ زدن را ادامه دهید. سرماخوردگی باید به شدت به درد و تورم کمک کند.

انتظار علائم را داشته باشید:

اگر در هفته اول، انتظار طیف وسیعی از علائم را داشته باشید: درد، خارش، زهکشی و شاید تب. اگر علائمی را تجربه کردید که در دستورالعمل های شخصی پس از عمل شما ذکر نشده است، با پزشک خود تماس بگیرید.

روزهای ۶ تا ۷

در روزهای ششم و هفتم، تورم باید اندکی بهبود یابد. درد به احتمال زیاد همچنان وجود خواهد داشت اما باید کاهش یابد. پمادها و داروهای ضد درد باید طبق دستور جراح استفاده شوند. در این مرحله، احتمالاً شروع به کاهش داروهای مسکن خود خواهید کرد.

مقداری خارش در اطراف بخیه ها طبیعی است. احتمالاً در این زمان یا در یکی دو روز آینده یک قرار ملاقات بعد از عمل خواهید داشت.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر لابیاپلاستی در اصفهان کلیک کنید.

جراحی زیبایی واژن ( لابیاپلاستی اصفهان ) چیست؟

لابیاپلاستی-اصفهان

خود را برای خارش آماده کنید:

خارش طبیعی است زیرا بدن شما در هفته اول پس از لابیاپلاستی به حالت بهبودی می رود. اگر خارش غیر قابل تحمل شد، یا به کمپرس سرد پاسخ نداد، آن را به پزشک خود اطلاع دهید. شما باید مطمئن باشید که عفونت قارچی یا باکتریایی یا حتی واکنش آلرژیک به یک دارو ندارید.

بعد چه است:

هنگامی که این هفته اول حساس را پشت سر گذاشتید، تنظیم سبک زندگی لازم برای بهبودی از لابیاپلاستی برای شما آسان تر می شود. هنوز چند هفته در پیش داری و در حالی که بهبودی هر زنی متفاوت به نظر می رسد، منصفانه است که انتظار داشته باشیم: ۴
ممکن است بتوانید بین دو تا چهار هفته پس از جراحی به سبک زندگی عادی و روال تناسب اندام خود بازگردید.
بخیه های قابل حل باید طی سه یا چهار هفته از بین بروند.

ممکن است شش تا هشت هفته طول بکشد تا اسکارهای جراحی به اندازه کافی قوی شوند تا در برابر مقاربت مقاومت کنند. اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.
بافت اسکار قبل از نرم شدن، معمولاً پس از چند ماه سفت می شود.

خلاصه:

اولین روز پس از لابیاپلاستی شما ممکن است لحن باقیمانده بهبودی شما را تعیین کند. پس با مصرف آرنیکا و بروملین (مگر اینکه پزشکتان دستور دیگری بدهد) از خود صرف نظر کنید تا بیمار خوبی باشید. مصرف قرص های ضد درد توصیه شده توسط جراح و انتظار خارش، درد، مقداری زهکشی و شاید تب داشته باشید. برای همه این علائم راه حلی وجود دارد، بنابراین سعی نکنید بدون آنها سرباز کنید.

برای بهبودی مناسب به استراحت نیز نیاز دارید. و اگر خارش و درد مانع از استراحت و خواب شما شود، بدن خود را از دریافت فواید ترمیمی که نیاز دارد محروم خواهید کرد.

برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.