درمان مقاربت دردناک

درمان مقاربت دردناک چیست؟

درمان مقاربت دردناک

آگنوزیس ارزیابی پزشکی برای دیسپارونیا معمولاً شامل موارد زیر است: سابقه کامل پزشکی ممکن است پزشک بپرسد درد شما از چه زمانی شروع شده ، از کجا درد می کند ، چه احساسی دارد و آیا در هر شریک جنسی و هر موقعیت جنسی اتفاق می افتد. همچنین ممکن است پزشک در مورد سابقه جنسی ، سابقه جراحی و زایمان شما سوال کند. اجازه ندهید خجالت شما را از پاسخ صادقانه باز دارد. این سوالات سرنخ هایی برای علت درد شما ارائه می دهد.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان،زایمان و نازایی ،با مدرک بین المللی جراحی زنان و کارشناس بیماری های زنان در برنامه رادیویی مسیر سلامت از رادیو اصفهان ، دارای بورد تخصصی زنان که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان از جمله درمان مقاربت دردناک متخصص و با تجربه هستند.

معاینه لگن.

در طول معاینه لگن ، پزشک می تواند علائم تحریک پوست ، عفونت یا مشکلات آناتومیکی را بررسی کند. او همچنین ممکن است با اعمال فشار ملایم به اندام تناسلی و ماهیچه های لگن ، درد شما را تشخیص دهد. همچنین ممکن است معاینه بصری واژن شما با استفاده از وسیله ای به نام اسپکولوم برای جداسازی دیواره های واژن انجام شود. برخی از زنانی که رابطه جنسی دردناک دارند ، هنگام معاینه لگن نیز ناراحتی دارند. در صورت دردناک بودن می توانید درخواست کنید که امتحان را متوقف کنید.

آزمایش های دیگر.

اگر پزشک به علل خاصی از رابطه جنسی دردناک مشکوک باشد ، ممکن است سونوگرافی لگن را نیز توصیه کند. اطلاعات بیشتر معاینه لگن سونوگرافی رفتار گزینه های درمانی بسته به علت درد متفاوت است.

داروها

اگر عفونت یا بیماری به درد شما کمک کند ، درمان علت ممکن است مشکل شما را برطرف کند. تغییر داروهایی که باعث مشکلات روانکاری می شوند نیز ممکن است علائم شما را از بین ببرد. برای بسیاری از زنان یائسه ، دیسپارونی ناشی از روانکاری نامناسب ناشی از سطح پایین استروژن است. اغلب ، این می تواند با استروژن موضعی که مستقیماً روی واژن اعمال می شود درمان شود.

پولیپ رحم

سازمان غذا و دارو داروی اوسپمیفن (اسفنا) را برای درمان دیسپارونیا متوسط ​​تا شدید در زنانی که با روانکاری واژن مشکل دارند ، تأیید کرد.

Ospemifene مانند استروژن روی مخاط واژن عمل می کند. معایب این دارو ممکن است باعث گرگرفتگی شود و خطر سکته مغزی ، لخته شدن خون و سرطان مخاط رحم (آندومتر) را به همراه دارد. داروی دیگر برای تسکین رابطه جنسی دردناک پرسترون (Intrarosa) است.

این یک کپسول است که روزانه داخل واژن قرار می دهید. سایر درمان هابرخی از درمان های غیر دارویی نیز ممکن است به دیسپارونیا کمک کنند: درمان حساسیت زدایی شما تمرینات آرام سازی واژن را یاد می گیرید که می تواند درد را کاهش دهد.

درمان مقاربت دردناک

پیشنهاد مطالعه: راهکارهایی برای درمان خشکی واژن چیست؟

مشاوره یا رابطه جنسی.

اگر رابطه جنسی برای مدتی دردناک بوده است ، ممکن است حتی پس از درمان ، واکنش احساسی منفی به تحریک جنسی داشته باشید. اگر شما و همسرتان به دلیل رابطه جنسی دردناک از صمیمیت اجتناب کرده اید ، ممکن است به بهبود ارتباط با شریک خود و بازگرداندن صمیمیت جنسی نیز احتیاج داشته باشید. صحبت با یک مشاور یا درمانگر جنسی می تواند به حل این مسائل کمک کند.

درمان شناختی رفتاری همچنین می تواند در تغییر الگوها و رفتارهای منفی فکر مفید باشد.آزمایشات خطیکاوشهای کلینیک مایو را در آزمایش درمانها ، مداخلات و آزمایشهای جدید به عنوان ابزاری برای پیشگیری ، تشخیص ، درمان یا مدیریت این بیماری مورد بررسی قرار دهید. شیوه زندگی و درمان های خانگی شما و همسرتان ممکن است بتوانید با چند تغییر در روال جنسی خود ، درد را به حداقل برسانید.

کیست و آبسه بارتولن

موقعیت ها را تغییر دهید.

اگر هنگام تکان دادن ، درد شدیدی دارید ، موقعیت های مختلفی مانند بالا بودن را امتحان کنید. در این موقعیت ، ممکن است بتوانید نفوذ را تا عمقی تنظیم کنید که برای شما خوب به نظر برسد.

برقراری ارتباط.

در مورد اینکه چه چیزی احساس خوبی دارد و چه چیزی نیست صحبت کنید. اگر احتیاج دارید که شریک زندگی تان کند پیش برود ، این را بگویید.عجله نکنید. پیش بازی طولانی تر می تواند به تحریک روانکاری طبیعی شما کمک کند. ممکن است با تأخیر در نفوذ تا زمانی که احساس برانگیختگی کامل نکنید ، درد را کاهش دهید.

از روان کننده ها استفاده کنید.

روان کننده شخصی می تواند رابطه جنسی را راحت تر کند. مارک های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که مورد علاقه خود را پیدا کنید.مقابله و پشتیبانیتا زمانی که نفوذ واژن کمتر دردناک شود ، شما و همسرتان ممکن است راههای دیگری برای صمیمیت پیدا کنید. ماساژ حسی ، بوسیدن و خود ارضایی متقابل جایگزینی برای مقاربت ارائه می دهد که ممکن است راحت تر ، لذت بخش تر و سرگرم کننده تر از روال عادی شما باشد.

جبران خسارت برای قرار شما:

صحبت با پزشک اولین قدم در رفع رابطه جنسی دردناک است. پزشک معمولی شما ممکن است مشکل را تشخیص داده و درمان کند یا شما را به متخصص ارجاع دهد.

مقاربت دردناک

آنچه شما می توانید انجام دهید:

1. برای آماده شدن برای این بحث با پزشک خود ، لیستی از موارد زیر تهیه کنید:
  2. مشکلات جنسی شما ، از جمله زمان شروع و چند بار و تحت چه شرایطی رخ می دهد
  3. اطلاعات پزشکی کلیدی شما ، از جمله شرایطی که تحت درمان قرار گرفته اید
  4. تمام داروها ، ویتامین ها یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید ، از جمله دوزهای آن
اتساع و کورتاژ چیست و چگونه انجام می گیرد؟

برخی از سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید عبارتند از:

• چه چیزی می تواند باعث مشکل من شود؟
  • چه تغییراتی در شیوه زندگی می توانم برای بهبود وضعیتم ایجاد کنم؟
  • چه درمان هایی در دسترس است؟
  • چه کتابها یا سایر مطالب خواندن را می توانید توصیه کنید؟ چه وب سایت هایی را توصیه می کنید؟
  • چه انتظاری از پزشک خود داشته باشید

ممکن است پزشک از شما سوالاتی بپرسد ، از جمله:

• چه مدت رابطه جنسی دردناک داشتید؟
  • درد را کجا احساس می کنید؟
  • آیا این درد هر بار که رابطه جنسی دارید یا فقط در موقعیت های خاصی رخ می دهد؟
  • رابطه شما با همسرتان چگونه است؟
  • آیا می توانید نگرانی های جنسی خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید؟
  • آیا هرگونه فعالیت غیرجنسی باعث درد شما می شود؟
  • چقدر از نگرانی های جنسی خود ناراحت هستید؟
  • آیا سوزش ، خارش یا سوزش واژن دارید؟
  • آیا تا به حال به بیماری زنان مبتلا شده اید یا جراحی زنان انجام داده اید؟

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا اینجا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید مشاوران ما در هر زمینه ای به شما کمک خواهند کرد.