لابیپلاستی-در-اصفهان | دکتر-شهرزاد-شعبانی-نیا | بهترین-پزشک-زنان-اصفهان

عفونت ها خطرات بسیار بزرگی برای واژن زنان می باشند و باید اگر تشخیص پزشک زنان برای عفونت بود حتما تحت درمان قرار بگیرید.

عفونت های قارچی واژن چیست؟

عفونت های قارچی واژن

عفونت های مخمری (همچنین به عنوان کاندیدیاز شناخته می شود) عفونت های شایعی هستند که توسط مخمر کاندیدا آلبیکنس که نوعی قارچ است ایجاد می شود. عفونت های قارچی معمولاً در قسمت های گرم و مرطوب بدن مانند دهان و نواحی مرطوب پوست رخ می دهد.

عفونت مخمری در واژن به عنوان کاندیدیاز ولوواژینال (تلفظ: can-dih-DYE-uh-sis) شناخته می شود. عفونت های قارچی واژن در زنان جوان شایع است و بسیاری از آنها در برخی مواقع به این عفونت مبتلا می شوند. آنها یک STD (بیماری مقاربتی) نیستند.

علائم و نشانه های عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی واژن می تواند باعث شود:

خارش و سوزش در واژن
قرمزی، تورم یا خارش فرج (چین های پوست خارج از واژن)
ترشح غلیظ و سفید رنگی که می تواند شبیه پنیر دلمه باشد و معمولاً بی بو است، اگرچه ممکن است بوی نان یا مخمر بدهد.
درد یا سوزش هنگام ادرار کردن (ادرار کردن) یا در حین رابطه جنسی.

اگر هر یک از این علائم را دارید، به پزشک یا متخصص زنان مراجعه کنید. به راحتی می توان علائم عفونت قارچی را با علائم برخی از بیماری های مقاربتی و سایر عفونت های واژن اشتباه گرفت. پزشک شما می تواند مطمئن شود که شما برای نوع مناسب عفونت درمان شده اید.

اگر عفونت مخمری واژینال دارید، پزشک می تواند درمان را برای رفع علائم و درمان سریع عفونت توصیه کند.

چه چیزی باعث عفونت قارچی واژن می شود؟

وجود مقادیر کم کاندیدا روی پوست و داخل دهان، دستگاه گوارش و واژن طبیعی است. سیستم ایمنی سالم و برخی باکتری‌های «خوب» میزان آن را در بدن فرد تحت کنترل نگه می‌دارند.

مواردی که در طول بهبودی از جراحی متخصص لابیاپلاستی در اصفهان باید انتظار داشته باشیم؟

اما مخمر در واژن گاهی اوقات می تواند “بیش از حد” رشد کند و منجر به علائم عفونت قارچی شود. استرس، بارداری و بیماری هایی که بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارند ممکن است به مخمر اجازه تکثیر کنند. برخی از داروها، از جمله برخی از قرص های ضد بارداری و استروئیدها نیز همینطور هستند.

اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، مانند گلودرد استرپتوکوکی، آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری های “خوب” را که به طور معمول مخمر را کنترل می کنند، از بین ببرند. اگر قند خون دختران بالا باشد، مخمر نیز می تواند رشد زیادی داشته باشد. دخترانی که دیابت کنترل نشده دارند بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های قارچی هستند.

عفونت قارچی ممکن است برای هر دختری اتفاق بیفتد. بسیاری از دختران به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از چرخه قاعدگی متوجه می شوند که تمایل دارند درست قبل از شروع قاعدگی ظاهر شوند.

لباس‌هایی (به‌ویژه لباس‌های زیر) که تنگ یا از موادی مانند نایلون ساخته شده‌اند که گرما و رطوبت را به دام می‌اندازند، ممکن است عفونت‌های قارچی را بیشتر کنند. استفاده از محصولات بهداشتی معطر و دوش می تواند تعادل سالم باکتری ها را در واژن بر هم بزند و عفونت های قارچی را بیشتر کند.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا در زمینه لابیاپلاستی در اصفهان تخصص فراوان دارند و در انجام واینتینگ اصفهان متخصص و با تجربه هستند.

لابیاپلاستی-اصفهان | بهترین-پزشک-زنان-اصفهان | وایتینگ-اصفهان

عفونت های مخمری واژن چگونه تشخیص داده می شوند؟

درمان عفونت قارچی ساده است، اما مهم است که برای تشخیص درست به پزشک مراجعه کنید. سایر عفونت ها می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند اما به درمان های متفاوتی نیاز دارند.

در ویزیت، پزشک ممکن است نمونه ادرار (برای رد عفونت دستگاه ادراری) بگیرد و مقداری از ترشحات واژن را برای بررسی زیر میکروسکوپ پاک کند.

علائمی که نیاز به جراحی لابیاپلاستی دارید چیست؟

عفونت های قارچی واژن چگونه درمان می شوند؟

اگر عفونت قارچی دارید، پزشک احتمالاً قرصی برای بلعیدن یا کرم، قرص یا شیاف برای گذاشتن در واژن تجویز می کند. وقتی به خانه رسیدید، تمام دستورالعمل های روی بسته را به دقت دنبال کنید. کرم ها، قرص ها و شیاف ها اغلب همراه با یک اپلیکاتور هستند تا به شما کمک کنند دارو را در داخل واژن خود قرار دهید، جایی که می تواند شروع به کار کند. لابیاپلاستی اصفهان

اگر از درمان واژینال استفاده می کنید و از نظر جنسی فعال هستید، تا زمانی که عفونت به طور کامل درمان نشده باشد، نباید رابطه جنسی داشته باشید زیرا این داروها می توانند کاندوم و دیافراگم را ضعیف کنند.

همه این نوع داروها می توانند علائم شما را ظرف چند روز از بین ببرند و عفونت را ظرف یک هفته درمان کنند. مهم است که دارو را در تمام مدت تجویز شده مصرف کنید. اگر مصرف آن را خیلی زود قطع کنید، عفونت ممکن است عود کند. اگر ظرف چند روز پس از اتمام درمان احساس بهتری نداشتید، با پزشک خود تماس بگیرید.

برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان عفونت های قارچی بدون نسخه در دسترس هستند، اما قبل از خرید برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. ممکن است نوع دیگری از عفونت داشته باشید که اگر به درستی درمان نشود ممکن است بدتر شود. همچنین، افراد کمتر از ۱۲ سال یا دخترانی که ممکن است باردار باشند، بدون مشورت با پزشک، نباید از داروهای بدون نسخه استفاده کنند.

آیا مردان مبتلا به عفونت قارچی می شوند؟

مردان ممکن است از همان مخمری که باعث عفونت واژن می شود، سر آلت تناسلی را دچار عفونت کنند. لابیاپلاستی اصفهان

مردانی که دیابت دارند یا برای مدت طولانی آنتی بیوتیک مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به این عفونت هستند.

یک مرد مبتلا به عفونت قارچی ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد یا نوک آلت تناسلی ممکن است قرمز و دردناک شود یا خارش داشته باشد. برخی از مردان ممکن است هنگام ادرار کردن کمی ترشح یا درد داشته باشند.

آزمایشات قبل از بارداری برای حاملگی بی خطر و نوزادی سالم توسط بهترین پزشک زنان اصفهان

مردانی که ختنه نشده اند باید مراقبت بیشتری برای تمیز کردن زیر پوست ختنه گاه خود داشته باشند. چین های گرم و مرطوب پوست ختنه گاه محیط مناسبی برای رشد مخمر است. تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه ممکن است به جلوگیری از عفونت کمک کند. اگر علائم ظاهر شوند، پزشک می تواند عفونت را درمان کند.

لابیاپلاستی-اصفهان | بهترین-پزشک-زنان-اصفهان | وایتینگ-اصفهان

آیا می توان از عفونت های قارچی واژن پیشگیری کرد؟

برای اکثر دختران، هیچ راهی برای جلوگیری از عفونت قارچی وجود ندارد. اگر لباس زیر نخی و لباس تنفسی بپوشید و از اسپری و دوش واژینال خودداری کنید، ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشید و تحریک کمتری داشته باشید. پوشیدن لباس زیر نخی نیز ممکن است به جلوگیری از عفونت قارچی کمک کند.

اگر دیابت دارید، ثابت نگه داشتن سطح قند خون نیز می تواند به شما در جلوگیری از عفونت های قارچی کمک کند.

اگر فکر می کنید عفونت دارید، برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید. آنتی بیوتیک های باقی مانده یا آنتی بیوتیک ها یا داروهای دیگران را مصرف نکنید. آنها ممکن است انتخاب اشتباهی برای شرایط شما باشند و مصرف آنتی بیوتیک ها در مواقعی که نیازی به آنها نیست می تواند عفونت های قارچی را بیشتر کند. لابیاپلاستی اصفهان

عفونت های قارچی می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص اگر اغلب اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از آنها، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید، لباس زیر نخی بپوشید و سعی کنید لباس های گشاد بپوشید. بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.

در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.