مدیریت و درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چگونه مدیریت یا درمان می شود؟

مدیریت و درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی می تواند خود به خود از بین برود. یا ممکن است بزرگتر یا چند برابر شوند. روش های مختلفی برای از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارد. ممکن است برای از بین بردن زگیل به چندین درمان نیاز داشته باشید. برای اکثر آنها، ابتدا یک داروی بیهوشی دریافت می کنید تا ناحیه درمان بی حس شود. در طول درمان، شما باید از تماس جنسی خودداری کنید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است از یکی از این روش ها برای درمان زگیل تناسلی استفاده کند:

کوتر الکتریکی: جریان الکتریکی زگیل ها را می سوزاند.
انجماد: در طول سرما درمانی، ارائه دهنده شما از نیتروژن مایع برای انجماد و از بین بردن زگیل استفاده می کند.

درمان با لیزر:

نور لیزر رگ های خونی ریز درون زگیل ها را از بین می برد و جریان خون آنها را قطع می کند.
روش برش الکتروسرجری حلقه ای (LEEP): با LEEP، ارائه دهنده شما از یک حلقه سیمی با بار الکتریکی برای برداشتن زگیل استفاده می کند. ارائه دهنده ممکن است از این روش برای برداشتن زگیل روی دهانه رحم زن استفاده کند.

داروی موضعی (پوستی):

هفته ای یک بار به مدت چند هفته، محلول شیمیایی تجویزی را روی زگیل ها می زنید. این ماده شیمیایی باعث ایجاد تاول در زیر زگیل می شود و جریان خون را متوقف می کند. در برخی موارد، ارائه دهنده شما ممکن است راه حل را اعمال کند.
ارائه دهنده شما راه حل موضعی TCA را در مطب اعمال می کند. ارائه‌دهنده شما همچنین ممکن است در صورت لزوم نسخه‌ای برای یک داروی موضعی ارائه دهد، به عنوان مثال. Imiquimod (آلدارا) که بیمار برای چند هفته طبق دستور خود در خانه آن را تجویز می کند.

سندرم متابولیک چیست؟

جراحی:

ممکن است پزشک شما زگیل‌هایی را که بزرگ هستند یا به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند، با جراحی از بین ببرد.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان زایمان و نازایی ، بهترین پزشک زنان اصفهان ، که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان و انجام کلیه خدمات پزشکی مربوط به زنان از جمله مدیریت و درمان زگیل تناسلی متخصص و با تجربه هستند و قادراند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند.

آیا می توانم بیش از یک بار به زگیل تناسلی مبتلا شوم؟

آره. هیچ درمانی برای HPV، ویروسی که باعث زگیل می شود، وجود ندارد. در نتیجه، می توانید بارها و بارها به زگیل تناسلی مبتلا شوید.

زگیل تناسلی چه عوارضی دارد؟

زگیل تناسلی روی دهانه رحم یا داخل واژن می تواند باعث تغییرات دهانه رحم (دیسپلازی) شود که می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود. زگیل ها باعث این تغییرات می شوند نه HPV.

انواع دیگری از HPV وجود دارد که خطر سرطان را افزایش می دهد. سویه های HPV که باعث سرطان می شوند، همان گونه هایی نیستند که باعث زگیل تناسلی می شوند.

در مورد کیست تخمدان چه باید بدانم؟

زگیل تناسلی چه تاثیری بر بارداری دارد؟

اگر در دوران بارداری شیوع فعال زگیل تناسلی داشته باشید، افزایش سطح هورمون ممکن است باعث خونریزی، بزرگتر شدن یا تکثیر زگیل شود. به ندرت، این عوارض اتفاق می افتد:

یک زگیل بزرگ یا توده زگیل کانال زایمان را مسدود می کند. ممکن است نیاز به زایمان از طریق سزارین داشته باشید.
HPV از مادر به نوزاد منتقل می شود و باعث ایجاد زگیل در داخل مجاری تنفسی نوزاد می شود. این وضعیت که پاپیلوماتوز تنفسی مکرر نامیده می شود، بسیار نادر است.

آیا واکسنی برای زگیل تناسلی وجود دارد؟

واکسن HPV می تواند در برابر انواع خاصی از HPV، از جمله آنهایی که باعث زگیل تناسلی و برخی سرطان ها می شوند، محافظت کند. بیش از ۱۰۰ نوع مختلف HPV وجود دارد. حتی اگر قبلاً نوعی HPV دارید که باعث زگیل تناسلی می شود، واکسن همچنان می تواند از شما در برابر سایر گونه ها محافظت کند.

دستورالعمل های اخیر CDC و FDA توصیه می کند که مردان و زنان تا ۴۵ سال برای محافظت در برابر HPV واکسینه شوند. HPV شایع ترین بیماری مقاربتی است و می تواند باعث برخی سرطان ها و زگیل های تناسلی شود. سالانه بیش از ۱۴ میلیون عفونت HPV جدید در ایالات متحده رخ می دهد. واکسیناسیون از سن ۹ سالگی شروع می شود (اکثر افراد بین ۱۱ تا ۱۲ سالگی شروع می کنند).

پیشنهاد مطالعه: علائم و علل زگیل ناحیه تناسلی چیست؟

مدیریت و درمان زگیل تناسلی

چگونه از زگیل تناسلی پیشگیری کنم؟

اگر از نظر جنسی فعال هستید، می توانید این اقدامات را برای محافظت از خود در برابر ابتلا یا انتشار HPV، زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی انجام دهید:

1. از کاندوم استفاده کنید.
  2. واکسن HPV را دریافت کنید.
  3. آزمایشات معمول و هر گونه درمان مورد نیاز برای STDs را انجام دهید.
  4. اگر به HPV یا زگیل تناسلی مبتلا هستید به شرکای جنسی خود بگویید تا بتوانند آزمایش و درمان شوند.
  5. با یک شریک جنسی تک همسر باشید یا تعداد شرکای خود را محدود کنید.
چه چیزی باعث تیرگی قسمت داخلی ران می شود و درمان چیست؟

چشم انداز برای افراد مبتلا به زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی و HPV از بیماری های مقاربتی شایع هستند. این نوع زگیل ها و انواع HPV که باعث ایجاد آنها می شوند، خطر سرطان را افزایش نمی دهند. برخی از افراد فقط یک بار دچار زگیل تناسلی می شوند، در حالی که برخی دیگر شیوع مکرر دارند. درمان می تواند زگیل ها را از بین ببرد، اما نمی تواند آنها یا HPV را درمان کند. شما همیشه مسری خواهید بود و باید با شریک زندگی خود رابطه جنسی ایمن داشته باشید.

کی باید با دکتر تماس بگیرم؟

اگر تجربه کردید باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید:

• تحریک یا خارش ناحیه تناسلی.
  • مقاربت دردناک
  • ادرار دردناک (دیسوریا).
  • ترشحات آلت تناسلی یا واژن غیرمعمول یا بدبو.
  • قرمزی، درد یا تورم واژن یا آلت تناسلی.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.