سزارین یا زایمان طبیعی

کدام دردناک تر است | سزارین یا زایمان طبیعی؟

سزارین یا زایمان طبیعی

درد بسیار ذهنی است ، اینطور نیست؟

برخی از زنان می گویند زایمان دردناک ترین چیزی است که او تجربه کرده است.

دیگران می گویند زایمان طبیعی بهترین تجربه بود و آنها دوباره این کار را تکرار می کردند.

اگر به زنانی که هم زایمان طبیعی و هم سزارین را تجربه کرده اند گوش دهید ، نظرات متفاوتی راجع به تجربه کمتر دردناک خواهید یافت.

بیایید برخی حقایق را در مورد اینکه کدام یک از این زایمان ها دردناک تر هستند بررسی کنیم: زایمان طبیعی یا سزارین.

درد در زایمان

درد راهی است که بدن به ما می گوید که چیزی آنطور که باید کار نمی کند.

بیشتر دردهای جسمی که ما تجربه می کنیم ، پاتولوژیک تلقی می شود. این بدان معناست که این نشانه آسیب جسمی ، بیماری یا بیماری است. درد نتیجه بیماری ، بیماری یا آسیب است.

تنها یک نوع درد وجود دارد که نتیجه عملکرد طبیعی بدن شما (فیزیولوژیکی) است و آن درد زایمان است.

درد هنگام زایمان طبیعی است و هدف دارد. در دوران بارداری دهانه رحم محکم بسته شده است. برای اینکه نوزاد شما متولد شود ، باید باز شود. برای باز شدن دهانه رحم ، رحم باید منقبض شود و سپس کودک را از طریق دهانه رحم و مهبل به پایین فشار دهد.

دکتر شهرزاد شعبانی نیا متخصص زنان زایمان و نازایی ،با مدرک بین المللی جراحی زنان ، دارای بورد تخصصی زنان که دوره های مختلف جراحی زیبایی زنان را گذرانده و موفق به کسب مدرک جراحی زیبایی زنان از دانشگاه اصفهان شده اند. ایشان در درمان بیماری های مختلف زنان و انجام کلیه خدمات پزشکی مربوط به زنان از جمله  سزارین یا زایمان طبیعی  متخصص و با تجربه هستند و قادراند بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه دهند.

با پیشرفت زایمان ، انقباضات شدیدتر می شوند و می توانند دردناک تر تلقی شوند.

رژیم غذایی قبل از بارداری برای حاملگی سالم با راهنمایی متخصص زنان اصفهان

می توانید در مورد انقباضات: هر آنچه باید بدانید و اتساع دهانه رحم: آنچه باید بدانید را بخوانید.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که زایمان را یک رویداد عادی زندگی می دانند ، موافقند که درد هنگام زایمان یک ماموریت بسیار مهم دارد: ایجاد یک موقعیت مناسب برای تسهیل عبور نوزاد از لگن.

سزارین یا زایمان طبیعی

پیشنهاد مطالعه: فواید و عوارض جانبی نادر زایمان اپیدورال چیست؟

چه چیزی باعث درد هنگام زایمان می شود؟

ما می دانیم که ترس نقش مهمی در درک ما از درد دارد.

ما می دانیم که کجا و چگونه زایمان می کنیم تأثیر زیادی بر احساس درد زایمان دارد. به دنیا آمدن در یک محیط حمایتی ، احاطه شده توسط افراد مناسب ، می تواند درک درد را تا حدی کاهش دهد که برخی از زنان به جای درد ، لذت را تجربه می کنند.

شما می توانید در مورد این کار بدون دردسر بیشتر بخوانید – این چیست و چرا یک نفر را هدف بگیرید؟

دردی که یک زن در هنگام تولد نوزاد خود احساس می کند بسته به مرحله زایمان که در آن قرار دارد تغییر می کند.
در ابتدا ، ماهیچه های رحم منقبض می شوند تا روند باز شدن دهانه رحم شما آغاز شود. این انقباضات شدت و قدرت خود را افزایش می دهند تا زمانی که دهانه رحم شما کاملاً متسع شود و اجازه عبور نوزاد را بدهد.

شما درد ناشی از این انقباضات را بیشتر در ناحیه تناسلی ، جایی که دهانه رحم است ، احساس می کنید ، بلکه در پشت و پایین ران نیز احساس می کنید.

موقعیتی که نوزاد هنگام ورود به لگن قرار می گیرد نیز بر درد شما تأثیر زیادی می گذارد.

این مقالات به شما کمک می کند تا درد زایمان را بهتر درک کنید: مواردی که می توانند درد زایمان را بدتر کنند و زایمان پشت: چیست و چگونه آن را مدیریت کنیم.

سرکلاژ

سزارین در مقابل زایمان طبیعی: کدام یک دردناک تر است؟

بدون استفاده از نوعی بیهوشی یا تسکین درد ، ما موافقیم که زایمان های سزارین دردناکتر از زایمان طبیعی است.

اعتقاد بر این است که اولین سزارین ها بر روی زنانی که در هنگام زایمان جان خود را از دست دادند ، انجام شد. برای ما سخت است بدانیم که آیا عمل سزارین برای نجات نوزاد انجام شده است یا به دلایل مذهبی. حقیقت اکنون در مه زمان گم شده است

اگر علاقمند به دانستن بیشتر هستید ، BellyBelly’s The Gruesome Origin of C-Section Birth دارای حقایق جالب زیادی است.

اولین سزارین هایی که روی زنان زنده انجام شد ، هیچ نوع بیهوشی را شامل نمی شد-چیزی که امروز حتی به آن توجه نمی کنیم. انجام جراحی بزرگ شکم بدون بیهوشی فوق العاده دردناک خواهد بود.

هنگام پرسیدن این سوال مقایسه می کنیم.

پاسخ به این سوال کاملاً واضح به نظر می رسد: زایمان به روش سزارین به این معناست که شما در هنگام تولد نوزاد نمی توانید چیزی را احساس کنید. متخصص زنان و زایمان مراقبت از جراحی را بر عهده دارد و متخصص بیهوشی مطمئن می شود که شما بدون درد هستید و نمی توانید چیزی را احساس کنید.

سزارین یا زایمان طبیعی

آیا سزارین بهتر از زایمان طبیعی است؟

اگر فکر کنیم که زایمان سزارین از اولین برش شروع می شود تا آخرین بخیه به پایان برسد ، می توانیم استدلال کنیم که این درد کمتر از زایمان طبیعی است.

علائم و درمان خشکی واژن چیست؟

زایمان واژینال با اولین انقباض ناراحت کننده آغاز می شود و تا زمان تولد نوزاد و جفت در انقباضات گشاد کننده شدید ادامه می یابد. زایمان طبیعی واژن شامل استفاده از داروها برای بی حس کردن احساس انقباضات نمی شود.

ما می دانیم که هر دو عمل سزارین و زایمان طبیعی بسیار بیشتر از یک عمل مستقل است.

بسیاری از زنان برای جلوگیری از خطرات جراحی بزرگ ، زایمان طبیعی را انتخاب می کنند. به همین ترتیب ، زنانی هستند که زایمان های جراحی را انتخاب می کنند زیرا از درد زایمان طبیعی می ترسند. بسیاری از زنان بعد از سزارین (VBAC) زایمان طبیعی را انتخاب می کنند.

چرا اضطراب درد را تشدید می کند؟

ما می دانیم که اضطراب و ترس بر درک ما از درد تأثیر زیادی دارد. آنها می توانند نقش مهمی در انتظارات ما از تولد طبیعی ایفا کنند.

تجربیات قبلی زایمان یا آنچه دوستان و اقوام در مورد درد خود در هنگام زایمان به ما گفته اند ، واقعاً می تواند بر نحوه درک ما از درد در بدن خود تأثیر بگذارد.

برای عضویت یا مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر شهرزاد شعبانی نیا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر و همچنین رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.